Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 april 2018

Av Malin wiper - 28 april 2018 14:45


    

Vi åkte ut en sväng med bilen men bara till Åsby Hem & Trädgård. När vi kom dit var det så smockfullt med folk så jag klarade inte av att vara där på grund av min nacke som gör att jag blir helt snurrig. Vi hade tänkt fika och sen fota men vi åkte därifrån istället och handlade lite mat så vi har hemma i helgen. Efter lunchen skall jag gå ut själv och fota lite i lugn och ro. Vi ställde bilen i centrum när vi handlat och promenerade ca 30 minuter och det gjorde gott för min man.                  


 

På Coop sålde dom två filmer för 99 kr. Min man valde "En man som heter Ove", den har jag sett på Netflix men vi har ju gått ur där. Jag valde en fransk film som heter "Läkaren på landet" misstänker att jag sett den förut men den går nog att se om. Klicka här för att se vad jag skrev om filmen "En man som heter Ove" i bloggen. Nu kör jag med lite utfyllnad i bloggen. Jag skriver om den andra filmen så fort jag sett den

 

                                                          

 


    

The Carpenters med Boat To Sail. Klicka här för att se en segelbåt som min son funderar på. Han säger sen han sålde sin förra segelbåt "En gång på sjön, alltid på sjön". Segla nu vidare i lördagen nöjen..  

 

                             


DH gate

                                         

 

#Åsby #Filmer #Carpenters

Av Malin wiper - 28 april 2018 08:45



                 


Jag fick ett tips av Pisan ang denna dokumentär som heter Unrest. Såg den på Netflix 

 

Dokumentären är regisserad och producerad av Jennifer Brea. Filmen berättar om hur Jennifer och hennes nya make fick tackla en kronisk sjukdom som Jennifer fick starx innan de gifte sig. Filmen mottogs väl på Sundance Film Festival 2017 och fick ta emot "Special Jury Award " för redigering.

 

Filmen handlar om hennes kamp med sjukdomen ME/CFS.  

 

                                    

 


Jag var tvungen att pausa flera gånger för filmen var så stark och gick rakt in i smärtcentrat. Det har kommit så många nya sjukdomar som drabbar kvinnor mest och jag känner många som har fibromyalgi och några som även har denna ME/CFS och ser vad dessa sjukdomar gör med människan och deras familjer. Livet står helt plötsligt på paus och hopplösheten infinner sig. Filmen är en intim dokumentation av denna sjukdom. Det är starkt gjort av Jennifer att visa upp sitt sjukdomstillstånd för på det viset förs den fram och förhoppningsvis börjar nåt att hända i forskningsyfte. Jag är ju stark/skör därför har jag väldigt lätt för att leva mig in i saker och även känna andras smärta. Klicka här  för att läsa lite om Jennifer Brea

 

Jag kan inte annat än ge dokumnetärfilmen 5 stjärnor i betyg av 5 möjliga 

    

     


Solen är framme och vi kan inte låta bli att gå ut i våren och försöka göra det bästa av dagen. Först skall jag hjälpa min man att duscha för det är inte lätt med en arm. Armen skall dessutom hänga rakt ner och får inte röras. Det skall bli skönt när han 14 maj får ta bort selen som han beskriver så här: Känns som att ha en bergsprängare under armen..  . När han sen får en mitellan så kan han börja träna lite smått i 6 månader först och främst. Jag har inte hunnit bloggvandra som förut eftersom jag har fullt upp på dagarna. Nu önskar jag er en underbar lördag

kära ni som tittar in 

 

                                                                                            


                                        

#Unrest #Jennifer                  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards