Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 april 2018

Av Malin wiper - 27 april 2018 12:00


 

Så här ser vår spis ut som slutade fungera och har många år på nacken. I dag kom en trevlig kille till oss från Västerås med en ny spis. Vi bor ju i Hallstahem som är hyresrätter så vi behöver inte betala för en ny spis.

 

  

Så här ser den nya ut som är en  Electrolux med keramikhäll. Det blev ett lyft för köket och det skall bli kul att laga mat på plattor som blir varma snabbt så man slipper vänta 15 minuter innan nåt händer. Det är vi tacksamma för

 

                                 


Äggklocka i form av kastrull från Price Runner 


  

Jag har haft många mobiler men en av dom är denna Siemens C55 som jag sen gav till min son. Efter det har den legat hos min sons kompis Leif. När vi var till Leif och Lena sist så fick jag tillbaka mobilen. Blev supernostalgisk för jag gillade verkligen den  mobilen som fungerade jättebra. 

 

                                                    animated-mobile-phone-image-0008


 

I går blev det lite balkongmys igen och nu är min man så mycket piggare och har fått dra ner på morfinet. Det är lättare att byta kläder på överkroppen än om han bara får lägga ner armen och inte röra den. Jag har varit så orolig men nu börjar det släppa. 


     

Jag var till Vårdcentralen för ett tag sen och tog ett nytt sköldkörtelprov i och med att jag går på Levaxin. Jag fick ett papper där det står att alla värden var normala. Det har jag fått förut också fast dom varit för höga enligt ny praxis. Då gick jag in och skrev på Vårdkontakter att jag vill ha papper på hur alla värden ligger. Det hade dom inte som vana så dom gjorde ett undantag och skickade värdena ovan. THS ligger på 1,3 och då alstrar sköldkörteln mer homoner och man blir piggare. Är det för lågt så blir man trött och håglös. THS skall vara mellan 0,4-2,5 men enligt detta papper så har dom satt 4,0 och det är gamla tidens mätning enligt nätet.

 

                          animated-butterfly-image-0007                                        animated-butterfly-image-0007 

 

Klicka här för att läsa just om att THS inte bör ligga över 2,5 

 

  

Min man följde med mig till centrum för att handla lite som fattades. Det känns bra att vi promenerar lite tillsammans varje dag än om det inte blir långa stunder. Jag får gå ensam när jag vill ta mig lite längre bort. Tyvärr fick han lite ont så vi gick direkt hem efter handlingen så han kunde ta en tablett och även lite kyla på axeln. Det är variernade väder ute med antydning till regn men sen dyker solen upp och i morse var det bara 2 grader varmt


    

Björn Afzelius med Tankar vid 50. Björn dog redan 1999 och det kändes väldigt tungt då han gick bort. Ha nu en härlig fredag "In the spotlights"

 

                    



 

#Spis #Electrolux #Siemens #Centrum #Björn 

Av Malin wiper - 27 april 2018 06:30


                             


 

Min väninna Anki tipsade mig om denna film som heter Brooklyn och är ett drama, romace från 2015. Hon var lyrisk över filmen och jag blev lite förvånad över att jag inte sett den. För regin står John Crowley, I rollerna ser vi Saoirse RonanEmory Cohen, Hugh Gormley, Brid Brennan, Maeve McGrath, Emma Lowe, Barbara Drennan mfl

 

                                                  


Animados                           

 

Lockad av det lovande Amerika lämnar Eilis Irland, och tryggheten i hennes mammas hem, för New Yorks kustremsa. Hemlängtan försvinner snabbt när Eilis blir djupt förälskad. Men snart blir hennes nya liv avbrutet av hennes förflutna och hon måste välja mellan två länder och människorna i dem. Filmen bygger på en bok av Nick Hornby                            

          

Jag gillade också filmen som hade såna bra tidstypiska miljöer och kläder från tidigt 1950-tal. Även skådespelet var till belåtenhet och jag fällde lite tårar vid vissa scener. Filmen gjorde så jag hade velat gå in i denna miljö och vara där ett tag. Huvudrollsinnehavaren  Saoirse Ronan passade så bra in med sin lite mystiska och magiska utstrålning. Hos mig väcker den tankar om hur det är att börja om i livet och om man kan återvända till sitt ursprung. Själv har jag bott borta från min uppväxtkommun i så många år så det skulle vara omöjligt att flytta tillbaka. Sen fanns det lite spänningsmoment mot slutet

 

Av mig får den 4 filmklappor i betyg av 5 möjliga

 

       

 

    

Trailern 

 

 

Brooklyn Bridge.  Nu har vi fredagen här igen och helgen står för dörren. Hoppas ni har en härlig helg att se fram emot vad ni än skall hitta på. Sköt om er kära ni som tittar in..  

 

#Brooklyn #John

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards