Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 april 2018

Av Malin wiper - 25 april 2018 14:00

 

Ingången till Köpings Sjukhus dit min man hade tid 10.10 Fysioterapeuten tyckte att det såg jättebra ut då hon undersökte axel och arm. Om en vecka skall han börja träna lite smått men tills dess skall han ta det lika lugnt som hittills. Nästa torsdag så skall stygnen tas på tittåhålsställena och sen får vi se hur länge han måste ha "Immobeiselizern" på sig. Efter det blir det en lättnad för honom med mitella i ca 1 månad. 

 

                                                                                           

 

 

Vi gick igenom en lång korridor innan vi kom till Fysioterapeuten. Han frågade henne om kudden som Lena en fb vän till mig tipsat om. Då sa hon att det fanns en sån kudde som man kunde få på hjälpmedelscentralen men den kan han inte ha förrens han får mitellan. Egentligen skall patienten ha med sig en specialstol första tiden som man kan sova i men det hade inte gått att ordna så det måste vara en budgetfråga. Inget får kosta längre och det börjar dras mot att man skall köpa alla hjälpmedel själv för dyra pengar på hjälpmedelsbutiker. Vi tog en smörgås och en kopp kaffe på sjukhuscafét men jag är inte i form att fota så bilderna blir därefter.

 

    

The Doobie Brothers med låten The Doctor. Det är en rockgrupp som bildades 1970 i San Jose, Kalifornien, USA. Deras första album präglades av boogierock och countryrock men senare i karriären blev gruppens sound mer polerat

 

                                        

The Heartbeat

 

   

Innan vi åkte hem så tog vi en sväng till Köpcentrumet Big Inn som ligger lite utanför Köping. Vår stekpanna gick sönder häromdan men då hade vi en extra stekpanna men den var alldeles för tung för mig som har nackskada så vi måste köpa en ny.

 

 

Vi gick in på ICA och hittade en Jamie Oliver stekpanna stainless steel titanium som var nedsatt i pris från 499 kr till 299 kr och den har fått jättebra i test så den köpte vi. Hos Cervera kostar den fortfarande 499 kr. 

 

                   

Star Wars stekspade från Coolstuff    

 

Sen orkade vi inte mer utan åkte hem direkt. Jag skall gå ut en dag och bara fota och ta med mig enbensstativet. Vädret är rätt fint nu med både sol, vindstilla, fint behagligt ljus och snygga moln.

 

                                

 

 

#Sjukhus #Korridor #Doobie #Big #Stekpanna

Av Malin wiper - 25 april 2018 08:00


 
Fitness Center mitt förra gym med fantastiska gåband


Jag kunde endast nyttja Always Fitness 24 en gång på grund av att gåbanden var så hårda så jag hade ont i hela kroppen efter endast ett pass. Det har jag inte varit med om förut under mina 3 år på två olika gym. Hade jag vetat detta före så skulle jag ha frågat om jag fått nån eller några provdagar för att känna efter. Jag skrev till dom för att bli löst från kontraktet men det fick jag inte så nu måste jag betala 99 kr/månad tills slutet av april 2019 och det känns verkligen inte nåt vidare. Dom har rätt i sak för jag har ju skrivit på ett kontrakt, men jag trodde att trots att man har skador skall man kunna använda maskinerna.

 

                                                   

 

Nu önskar jag att jag inte bytt gym men jag gjorde det för att få billigare eftersom jag inte kan tillgodogöra mig fler än några maskiner. Fitness Center har supermoderna maskiner och man gick som på moln efter att ha gått på gåbanden. Detta blir dyrare än om jag stannat kvar på Fitness Center. Jag testade även några andra maskiner på nya gymmet och tog bort alla vikter men dom var så tunga ändå så jag fick inte upp dom alls men det fick jag på förra gymmet. Jag hoppas jag får nån eller några tusenlappar över denna månad för då skall jag betala bort detta direkt. Jag har dessutom betalt en årsavgift på 250 kr och vill sopa bort denna besvikelse direkt

 

Jag gjorde en dum grej som jag fick ångra. Jag rekommenderar inte detta gym  

 

Nu har jag fullt upp att göra för jag skall skjutsa min man till Fysioterapeuten i Köping. Min man har lyckats ligga och sova i soffan halva natten, sen fick han sitta och sova resten men det är ju ett framsteg. Sängen är för mjut än så länge. Hoppas ni får en fin onsdag gott folk

 

    

Chris Kläfford i en hyllningssång till bortgångne Avicii. Så vackert han sjunger Avicii:s låt "Wake me up"

 

 

#Always #Besvikelse #Chris #Avicii

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards