Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 april 2018

Balkongmys Gratins Tändare och Light my fire

Av Malin wiper - 22 april 2018 15:00


 

I dag har vi haft lite balkongmys igen på förmiddagen. Det ser lite sparsmakat ut på balkongen men i maj skall jag snygga till och fixa med blommor och annat. Det var lite kallare i dag men det blir nog lite varmare framåt dan. Jag har nu kommit in i en fas då jag blivit lite van att göra mer och känner mig piggare i dag då jag fått sova hela natten. Min man kan fortfarande inte ligga och sova så jag tror han får sova sittandes ett bra tag framöver. 

 

                          

 

 

Jag tog två fullkornskex med ost, tomat och banan till kaffet. Min man en hårdbrödsskiva med korv ost, senap och tomat. Trots kylan så satt vi där och myste ett tag och kollade ut över gården som sprudlar av liv just nu. En del på nedre botten i huset mittemot har satt ut grillar och trädgårdsmöbler. Barnen leker i lekparken som ligger nedanför oss.

 

   

Jag måste göra det lite lättar för mig då det gäller matlagningen på grund av nacken så i går köpte jag färdiga De Lux Potato Gratins på Lidl. Dom består av Mozzarella & Tomat plus potatis. Till det hade vi bara två små vegetariska hamburgare och vinbärsgelé. Det åt vi som middag. I dag blir det vegetariska hamburgare av anamma formbar färs. Till det vegetarisk pasta med en purjolökssås och några stavar av morot och palsternacka

 

 

Som ni vet har jag en tändarsamling. Fast jag har nu gett bort hälften av den för jag vill ha lite lagomt. Kunde ändå inte låta bli att köpa bordständaren ovan när vi var till second hand sist för den var så stilren och tjusig. Kom inte ihåg vad den kostade men det var inte över 50 kr.

 

Klicka här för att se några av dom tändare jag har kvar. Har en påse till och några höjdare i vardagsrummet. Klicka här för att se hur det såg ut i mitt tändarskåp i förra lägenheten.

 

                              

Dreamstime

 

 

Så här ser den ut uppifrån. Jag skall fylla den och se så den fungerar. Klicka här för att se min höjdartändare som är lite extra. Jag var tvungen att sluta samla till slut eftersom jag även började samla på både askfat och tändstickor..  

 

    

Jose Feliciano och Daryl Hall med låten Light My Fire                                

 


 Nu önskar jag er en fortsatt fin söndag. Kram från Malin

 

 

#Balkongmys #Gratins #Bordständaren #Jose

 
 
Veiken

Veiken

22 april 2018 17:07

Samlarobjekt tar tyvärr plats och det har man inte hur mycket som helst. Synd att du fick göra dig av med några! KLart du behöll godbitarna!
Balkongmys är så härligt. Bäst dom första gångerna på våren. Skönt att du känner dig lite piggare! :)

http://veiken.se

Malin wiper

22 april 2018 17:30

Det har du rätt i och man känner sig ofri och låst av en massa prylar. Precis! ;) jag behöll godbitarna och dom som jag haft länge och har en historia

Det blir ännu mysigare när vi fått lite ordning. Det känns toppen att allt har släppt och min man är bättre och då blir jag mindre stressad.

Ha en jättefin söndag
kram
Malin

 
Mike

Mike

23 april 2018 00:34

Kul med tändare samling. Har en del tändare, Ronson och Beatles tändare. Samlar själv på Beatles. Trevlig sida du har.

http://www.mikewaxman.se

Malin wiper

23 april 2018 08:16

Kul att du gillar min sida. Jag älskar The Beatles så vilken höjdare att du samlar på såna. Måste vara svåra att få tag på. Jag har själv en Elviständare men dom är lite lättare att hitta

Tack för att du tittade in

Ha en toppenfin måndag
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards