Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 april 2018

Av Malin wiper - 18 april 2018 12:30


Nu börjar det verkligen blomma i rabatterna. Fast i dag är det så tryckande så svetten rinner i aniktet på mig. Jag gissar att det blir regn för solen hade inte kommit fram i morse


 

I en liten parkoas i Köping dit vi brukar gå igenom när vi promenerar utefter stranpromenaden


 

Hittade en rolig skylt i Köping som satt ovanför en frisering som heter "Klipp Dig". En riktig uppmaning till dom som går förbi och jag tycker det är kul att man hittar skyltar som inte är stöpta i samma ram. Ibland är det kul att bli överraskad av en skylt. Klicka här för att läsa om friseringen 

 

     

Scott Hamilton på skridskor till låten "Hair" från filmen med samma namn. Ett gammalt klipp från 1996 men så tidlöst. Jag har sett filmen både på bio och som musical. Jag var ju ett stort fan av konståkning så jag såg alla mästerskap och såg då även Scott Hamilton. Han föddes 1958 och är nu en pensionerad amerikansk skridskoåkare och olympisk guldmedaljär. Efter att han slutade så har han både skrivit böcker och varit inblandad i välgörenhet.

 

Klicka här för att se ett klipp från 1994. Han var rätt häftig på uppvisningarna efter tävling 


Försökte fånga en ringduva uppmärksamhet högt uppe i ett träd. Bilden blev inte optimal men jag sätter in den ändå. Klicka här för att se en fantastisk fåglehärmare. Klicka här för att se när han var med i Talang. Han kallas Andris "Fågelviskare"          

 

   

I måndags då vi åkte hem från Köping så stannade vi i Kolbäck och tog en fika på Café Tårtan. Här ser ni ett säkert vårtecken då dom tagit ut stolar och bord. Deras dukar får mig att tänka på "Lady & Lufsen".. 


 

 

Vi tog varsin av deras underbart goda leverpastejsmörgåsar. Dom gör dom medans man väntar så man slipper plasten och det uppskattas. Det slösas verkligen med plastfilm numera trots att det inte behövs. Nu har jag tagit sköldkörtelprov och får vänta ett antal dagar på svar. Vi förbereder oss i dag för min mans operation.

 

 

                               


Tradera 

 

I går när vi slog på stora plattan på spisen så gick strömmen. Då skall man bara trycka upp en knapp i elskåpet men den gick igen och igen. Vi har ringt felanmälan men det är sån kö så man får sitta i mobilen hur länge som helst så vi klickade in att dom skulle ringa upp. Efter det i går så gick stekpannan sönder och nåt sånt har vi aldrig varit med om förut. Jag fick skaftet i handen och resten åkte på golvet. Den stekpannan fick vi gratis som nån slags bonus på Coop i Vaggeryd och det var bara för ca 1,5 år sedan. Tur att vi hade ytterligare en  stekpanna. Jag är inte förvånad för spisen har inte varit bra och plattorna tar en evighet på sig att bli varma. Dom byter säkert plattorna först för nån ny spis får vi nog inte i första taget.

 

 


#Blomma #Parkoas #Klipp #Scott #Tårtan

Av Malin wiper - 18 april 2018 07:30


 

I går fick vi besök av min son och hans kompis Leif och först tog vi en fika och pratade bort en stund

 

                                                 


Den här cykeln fick min man av min son för nåt år sedan men nu kan han inte cykla längre på grund av operationen så den blir bara stående till igen nytta. Därför får Leif ta över cykeln istället och jag skickade med korg, hjälm och extralysen jag fått i och med ett skrivjobb för ett antal månader sen.

 

             


Hjälmen passade perfekt på honom som synes. Vi kommer nog aldrig att kunna cykla mer i och med skadorna men man vet aldrig. Elcykel är för dyrt än om man får tillbaka 25% i och med skador


 

Då var det dags att hänga på cykeln på bilen. Sonen och Leif hjälpte oss att rulla in vinterdäcken till vårt lilla förråd i källaren så nu har vi inget som behöver göras mer innan op. Det var så härligt att träffa min son igen och det är så skönt att bo så nära nu. Jag fick en film av honom som han sett färdigt på och det är en film jag har tänkt se och läst om. Skriver om den när jag sett den färdig 

                  

  

Nu var allt klart och dom skulle åka iväg. Ljuset var inget vidare i dag så bilden var svår att få till


    

Då var dom iväg och sonen vinkar till oss som även står och vinkar som några galningar..    

 

    

En sån här Loplift bike har jag velat ha länge. Det är en gåbandscykel som skulle passa mig perfekt. Tyvärr har ingen tagit in dom till Sverige än så skall man skicka efter en så kostar dom ca 40.000 kr. Klicka här för att se ytterligare ett klipp. Klicka här för att se en hel hög med folk som åker tillsammans på Loplift som motionsgren.                        


 

I dag skall jag gå och ta sköldkörtelprov och jag misstänker att nåt är fel på levaxinet för det känns inte som det gjorde i början då jag började med detta hormontillskott. Här blir man inte kallad som i Vaggeryd utan man får höra av sig själv och beställa tid. Det är ju viktigt att man blir uppkollad när man bytt dos. Nu är det onsdag och i går var det jättevarmt och jag gick bara ut i en poncho. Önskar er en härlig vårdag.  

 

 

#Son #Cykeln #Hjälmen #Bilen #Vinkar #Loplift

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards