Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 april 2018

Av Malin wiper - 16 april 2018 17:15


 

Vi mötte detta ekipage när vi åkte in på Köpings Sjukhus i dag. Det var första gången vi besökte Köpings sjukhus och där hade dom fri parkering i 4 timmar med P-skiva

     

 

 

Vi trodde att han skulle få ha mitella i en månad men innan dess blir det en månad i denna Aircadt arm immobilizer som skall fixera axeln efter operationen. Efter det så skall han ha mitella i 1 månad så vi får räkna med 2 månader istället för en månad som vi trodde. Då är vi inne i juli så vår sommar blir en lugn historia och efter det minst 6 månaders rehabilitering. Jag kommer att hjälpa honom med allt han behöver. Ytterkläder kommer då att få hänga löst från höger arm och han har en massa stora t-shirts som han då får använda. Tänker på dom som lever ensam och råkar ut för sånt här. 

 

  

Nu blommar det för fullt i rabatterna och vårkänslorna dyker upp som gubben i lådan

 

                       

 

 

Andra gången jag står på denna karusell som inte kan stå stilla så det blir verklige en balansakt

 

       

Nu sköljer vårtröttheten över oss båda så inget mer blir gjort i dag. Termometern står nu på 15,5 varmgrader. Hoppas ni har en fin och skön början på veckan.  

 

                                        

 


Ledmotivet till filmen The Good, The Bad & The Ugly. Här med The Wandering Bards . Kompositören heter Ennio Morricone

 

 

                               



                                         

 

 

#Köpings #Aircadt #Blommar #Karusell #Vårtröttheten #Wandering

Av Malin wiper - 16 april 2018 07:45

   

Häromdan dök vi på en CHEVROLET CAPRICE från 1978. Han som ägde bilen fanns där så jag frågade om jag fick fota bilen till bloggen och det gick bra. Den var lång och tjusig men jag fick inte fram riktigt rätt färg men näst intill i photoshop                                      


  

 

På bakgrutan står det "Västerås Raggare"


    

Letade på Youtube efter ett klipp på bilen och fann då ett jättefint klipp från vårt favoritnostalgi-ställe Molidens Nostalgimack som vi ofta besökte då vi bodde i Vaggeryd. Jag blev nästan tårögd och hoppas vi kan åka förbi där igen när vi åker på nostalgitripp. Jag har hur mycket bilder som helst därifrån

 

      

Min favoritbild på oss två från macken 2014

 

Klicka här för att se när vi var där sist. Klicka här för att se när vi var dit 1 december 2016. Klicka här för att se macken i midsommarskrud 2016. Klicka här för att se när det var full fart på macken och även se en bild på eldsjälen Stig Andersson. Klicka här för att se när vi bara var dit för att sitta och fika. Klicka här för att se när vi var dit 2014. Klicka här för att se ett evenemang 2014. Klicka här för att se invigningen av macken


                

Bizarre and Weird Television


Häromdan blev jag så less på all reklam på TV4 som tar bort all känsla från programmen så jag gick med i Cmore som nu har 14 dagars fritt och då kan man se både vanlig tv, serier, filmer mm. efter dom dagarna får man betala 99 kr/månad. Jag tog istället bort Netflix som jag inte är så nöjd med för mycket har jag sett redan. Jag följer ju en del serier i TV4 så det blir bättre för mig. Reklamen är så lång så man tappar tråden och snart hinner man både fika, duscha, gå ut och handla innan programmen börjar igen.   . I dag skall vi till Köping för Mr T skall träffa en Fysioterapeut inför sin stundande operation. Nu får ni ha en fin början på veckan gott folk.

 

        

 

 

#Chevrolet #Raggare #Molidens #Favoritbild #Reklam 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards