Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 april 2018

The Bishops Arms Västerås

Av Malin wiper - 8 april 2018 15:00



 

I går då vi var inne i Västerås så fortsatte vi att roa oss. Hörde mig själv säga: skall vi inte gå och ta en öl på en pub..  . Janne som bott i Västerås vet ju vart man skall gå och killarna var med på noterna. Här ser ni det pampiga Stadshotellet och där ligger en pub. Stadshotellet är mycket större och fortsätter på sidorna och har ett högt torn men jag tog bara med mittenbyggnaden där man går in till hotellet


  

Här ser ni ingången till Puben The Bishop Arms som ligger i Hotellets källarplan men har ändå fönster så man känner sig inte instängd. Klicka här för att komma in på ytterligare en sida än den jag länkat till


  

Det fanns hur många sittplatser som helst och flera rum. Vi valde detta som skall föreställa en tågkupé med dörr i mitten och på sidorna finns speglar, lampor och tavlor med gamla tåg som motiv. Såna bås fanns i en lång rad


 

Min man och jag valde alkoholfri öl för vi hade ju bilen men Janne tog en Chimay öl som håller 9% i alkoholhalt. Vi fick tips av en bartender vilken öl som passade oss och till slut sa hon att en Bitburger skulle passa min smak och det stämde precis. Den var lagomt tjärv och en ljus öl. Min man fick tipset om en som heter Napa som han blev jättenöjd med. Väldigt bra bemötande från Bartenders och man såg att folk trivdes. Lagomt hög musik från högtalarna. 


                                              

Kapsylöppnare med tågmotiv från Antique & Vintage

  

Janne bjöd oss på ölen och även lökringar med en härlig dipp. Lökringarna var nåt alldeles extra, stora, varma och, mums!. Lökringarna serverades i en fin skål och allt stod på en träbräda. Vi satt länge och pratade och njöt så det var väldigt lyckat och jag var ovanligt pigg.

 

                      animated-onion-image-0007                                            animated-onion-image-0007     


 

Jag har ju inte lätt för att fota i mörka miljöer så jag får arbeta med bilderna i fotoprogrammet rätt mycket men ändå så är dom inte perfekta men ni ser ju ändå hur det ser ut

 

    

Roger Miller med Chug A Lug (drinking and beer song). Roger Miller dog redan 1996 i en ålder av 56 år


 

Vill man sitta i ett bibliotksliknande bås så går det bra också

 

                                                


 

När man är på väg ut från Puben så ser man detta mysiga bås


  

16-22 april har dom Belgisk vecka. Min farmors far kom från Belgien och flyttade till Sundsvall. Nu är vi ute på äventyr igen så jag hinner inte bloggvandra förrens i morgon. Ha en fortsatt fin dag kram från Malin

 

                                               

Mercado libre 



#Stadshotellet #Bishop #Tågkupé #Alkoholfri #Chimay #Lökringar #Roger #Biblioteksliknande #Bås #Belgisk

 
 
Monica

Monica

8 april 2018 19:45

Så mysigt att stanna till och ta en öl, och att se även har bra alkoholfritt utbud. De har även glutenfri öl i sortimentet! Vi fick Bishop arms till Piteå för ett par år sen och äntligen fick vi en riktigt mysig pub som även har god mat och tilltugg. Kan tipsa om deras chark bricka för två som verkligen är god till en öl. Anmäler man sig som medlem på deras sida (kostar inget) så får man hemskickat en rabattcheck på 150 kr några gånger per år. Ha en fortsatt fin söndagskvällen. Kram Monica

http://www.blackpeael.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 april 2018 07:54

Ja du det var så mysigt och festligt. Visste inte att det fanns glutenfri öl. Så bra. Vad kul att ni har en sån pub där också. Tack för tipset då skall jag bli medlem där.

Kul att du tittade in

Ha en jättefin början på veckan fina du kram
Malin

 
Annelie

Annelie

9 april 2018 06:05

Men va mysigt vännen, att ni har varit på en pub (inte ofta vi är det heller) och MUMS för riktigt goda lökringar *snålvattnet rinner*

Bishops Arms ligger i anslutning till Stadshotellet i Karlstad också,,, de kanske har så i städerna där det finns Stadshotell.

Ha nu en riktigt fin måndag och vecka min vän... // Varma Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

9 april 2018 07:56

Jag kom inte ihåg hur länge sen det var jag besökte en pub så det var jättekul. Ja du dessa lökringar var fantastiskt goda och alldeles lagomt många för 3 st.

Jag antar också att den puben ligger vid stadshotell

Ha en riktigt fin måndag själv vännen
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards