Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 april 2018

Saluhallen Slakteriet Café Bakpasset Västerås

Av Malin wiper - 7 april 2018 16:45


     

Min svåger Janne ringde oss och då kände jag för att träffas eftersom jag vaknade extra pigg denna lördag. Vi åkte in och hämtade upp honom och sen bestämde vi oss för att först ta en fika på Saluhallen Slakteriet. Här står min man och jag vid ingången. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

                     


   

Bröder i samklang. När vi varit dit dom sista gångerna så har vi fikat på ett ställe därinne som heter Bygdens Bageri men nu hade dom gjort ägarbyte så stället heter Café Bakpasset. Klicka här för att läsa om Café Bakpasset                        

 

Klicka här för att se när vi var dit 31 december 2017. Klicka här för att se när vi var till Bygdens Bageri 21 oktober 2017


 

Min man och hans bror delade på en räksmörgås för dom var så otroligt stora. Den var grymt god med en majonnäs som inte hade så mycket ättikssmak  men hade en svag citronsmak. 


 

Jag själv tog en smörgås med ost och vildsvin..  Så nu har jag ätit nåt jag aldrig testat förr. Det var godare än jag trodde. Gott bröd och snyggt dekorerad så ögat fick sitt också. Ägarna är själva jägare


 

Brödet kommer ifrån Skeppshandelns Stenungsbageri i Köping. Tyvärr är jag urdålig på att fota när det är lite mörkare så jag måste kolla kameran så jag kan ställa om den och jag måste nog ha ett extra ljus vid såna tillfällen. Därför blev många bilder för dåliga för att visa hur jag än arbetade med dom                                    

 

Lite av många godsaker i disken


  

Kaffet kommer från Björklunds Kafferosteri och är supergott                   


 

I en hörna stod denna uppsättning med barstolar och ett bord och jag fick en Bellman-känsla. Jag skall försöka fota stället i stort nästa gång vi går dit

 

    

Här kommer då låten Märk hur vår skugga av Carl Michael Bellman. Sjungs här av Imperiet


 


Janne blev sugen på deras glass som han tyckte var supergod.  Den kommer från Sänkdalen och är ekologisk

 

                           animated-ice-cream-image-0008              animated-ice-cream-image-0008               animated-ice-cream-image-0008              animated-ice-cream-image-0008


  

Efter att ha suttit och myst rätt länge så gick vi omkring på saluhallen. Jag ville inte åka hem för min biorytm i kroppen låg helt rätt och jag ville bara ha mysigt och åka omkring och uppleva saker. Fotade nere vid hamnen där vi promenerade rätt länge men det kommer i ett annant inlägg. Det var inte slut där utan vi myste till lite mer men det kommer också senare



#Saluhallen #Bakpasset #Räksmörgås #Vildsvin #Skeppshandelns #Björklunds #Barstolar #Imperiet #Sänkdalens #

 
 
Annelie

Annelie

9 april 2018 06:15

Wow, vilka goda smörgåsar och WOW vilken räksmörgås, förstår de delade på denna.
Skoj att få uppleva saker som ni inte varit med om tidigare.
Det både hörs och syns i dina inlägg att ni trivs som fisken i vattnet med er flytt *sååå glad för er skull*

Kramar om... // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

9 april 2018 08:00

Ja du smörgåsen var så stor så den gick att dela och dom blev nöjda ändå. Det finns verkligen mycket att göra här och går man på Hallstaparken ex så är det alla åldrar så man känner sig inte gammal. Vi har varit ute och roat oss mycket på detta år även dansat disco :). Bara det att få vara nära sin son efter många år på avstånd är en lycka i sig

Tack snälla fina du för din omtanke och snälla ord

kramar
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards