Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 april 2018

Av Malin wiper - 3 april 2018 15:00


Bild på mig från Jönköpings Rosarium 2015


Nu känner jag för att skriva en "Glädjelista" eftersom det svängt och blivit så positivt dom sista två dagarna. Jag var ju till Specsavers på Erikslund i dag för att göra en synundersökning och det var verkligen ett välbesökt ställe. Väldigt proffsigt bemötande och kompetens bland personalen. Dom har ofta bra erbjudanden så det kom in folk hela tiden så dom som jobbade där hade fullt upp men var så coola. Här kommer nu min glädjelista:


1. En person har blivit lite bättre


2. Jag hade ingen starr


3. Jag hade normalt tryck på ögonen


4. Jag hade ingen synförändring så jag behöver inga nya glasögon 


5. Stenskottet på bilrutan kostar inget att reparera utan går på bilförsäkringen


6. Jag hittade min hårtoning Loreal på City Gross. Just den färgen som gått ur sortimentet. Dom paket som fanns kvar var nedsatta från över 100 kr/st till 48 kr/st så jag köpte 6 paket.


7. Huvudvärken är borta


8. Våren känns på ingång så det riktigt pirrar i kroppen


9. En trevlig man var här och satt in ny elcentral så nu slipper vi proppskåp

 

10. God mat ute efter ögonundersökningen 

 

                               

  Triva

                                        

    
Taylor Davis med Now We Are Free (Gladiator Theme" Violin Cover


                                       

Seven Oaks

#Glädjelista #Specsavers #Taylor

Av Malin wiper - 3 april 2018 08:30


 

I går åkte vi även ner till Enköpingsån för att titta runt och fota lite. På andra sidan ån så finns det flera såna här träkonstruktioner där man kan gå ut och få bättre utsikt men även sitta och fika.


 

Välmående frodig and som stod där så stilla så jag kunde få en bild             


 

En kaja kan även se magisk och fin ut och detta verkar vara en ungkaja                                       


 

Det finns ett avlångt smalt trädäck där änder står och blickar ut och denna var så fin


  

Det här är min bästa sida ser det ut som anden tänker..  


 

Så mysigt och så belåten anden ser ut


 

Tyvärr var det väldigt skräpigt och smutsig i ån nu. Dessutom hade nån dåre slängt ut räddningsbojen..  

 

  

En vacker Mandarinand bland flocken. Klicka här för att se ännu bättre bilder på Mandarinand jag fotade i december 2016


    

Två i harmoni


   

Nu har vi bråttomt att komma ur bild. Den galna fotografen är här igen..  


  

Min son mitt i en filmsekvens. Bilden under har min son tagit

 

  

Dessa två änder var så gulliga för dom var tydligen bästisar och följde med varandra överallt. Dom lämnade inte varandras sida. När nån annan and hackade på mandarinanden så högg den tillbaka och var jättetuff

 

                                         

 

Nu är jag på väg för att kolla synen men nu har jag ingen huvudvärk mer men det är lika bra att göra det ändå när det är så billigt som 100 kr då jag beställde tid. Solen skiner men det är minus 6 grader kallt. När vi köpte vår nuvarande bil förra året så var framrutan nyss bytt men sen fick vi ett stenskott och det kostade oss 1500 kr. När vi åkte från min son i går så fick vi ett nytt stenskott på framrutan så vi blev lite nedstämda. Min man åkte direkt nu på morgonen till Glasmästeriet och dom sa att det går att rädda rutan med en metod dom har men då måste vi lämna in bilen på fredag för nu hade dom fullt. Vi blev även lättade och glada för det kostar inget eftersom det ingår i försäkringen. Vi har nu satt en stark tejp över skadan så det kommer att klara sig till dess. Nu önskar jag er en härlig tisdag när vi nu har vardag igen.  

 

Parrell Williams förmedlar det så bra hur jag känner det nu. Happy!

 


#Enköpingsån #And #Kaja #Trädäck #Sida #Skräpigt #Mandarinand #Harmoni #Bråttomt #Son #Gulliga #Stenskott #Parrell

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards