Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 mars 2018

Nojon Moni Indisk Restaurang Västerås

Av Malin wiper - 31 mars 2018 11:15



                    


  

Vi åkte ut en sväng för att få lite omväxling trots att vi inte är i form. Vi hamnade på Erikslund och helt plötsligt dök min mans bror upp bakom oss. Han var och handlade och frågade om han kunde få bjuda oss på mat. Det lät jättebra så jag föreslog en rätt nyöppnad restaurang som heter Nojon Moni och ligger inne i Västerås centrum. Jag har fått tips om denna restaurang så jag hade ändå tänkt besöka den så fort jag kunde


 

Inne i restaurangen Nojon Moni var det så otroligt vackert, behagligt och inbjudande. Allt var var så fräscht och vi blev så bra bemötta av servitören. För mig och min man var det skönt att det var lite folk där just då eftersom jag har yrsel från nacken som kommer och går då man minst anar det. Miljön var så passande och avslappnande precis som ljussättningen på stället. Lite längre in fanns det ett rum som var mer dämpat och med strålkastare i olika färger. Där skulle det vara mysigt att sitta en kväll och njuta. 

 

                              


Klicka här  för att läsa i Västerås tidning om Kamrul Quddus som driver denna restaurang. Klicka här för att komma in på deras facebook


Jag blir så varm i kroppen när nån gör det lilla extra som här med besticken. Kniven står på högkant så tjusigt och dom var greppvänliga              


  

Vi fick oss först serverade en underbart god sallad med en yoghurtsås som var magiskt god. Även salladen var så frasig och nygjord så det var en njutning för gommen. Vi förstod att maten också skulle vara extra god så vi njöt i tysthet och jag kände hur jag slappnade av i nacken.


  

Tyvärr så fick jag inte många bra bilder på grund av att blixten inte riktigt klarar av mörka miljöer och jag hade även fått kladd på linsen och därför fick jag bekära bilderna extra mycket. Jag har ju en linspenna men det funkar inte i hjärnkontoret just nu. Denna målning på väggen bör ses live för den är så snygg 


 

 

Sen kom då den proffsiga servitören in med maten. Här ser ni Jannes mat med huvudingrediensen lamm. Jag såg att Janne njöt otroligt av den goda lammrätten



Jag gillar ju Tandoori kyckling så jag tog en rätt med kyckling och den var så mör och såsen var himmelsk..    

   

Min man tog också en lammrätt som gjorde honom lyrisk. Dessutom serverades ett fantastiskt gott bröd till maten. Det hade kokos som en ingrediens och sen var det ringlat honung över brödet

 

  

Jag fick sån dålig bild på dom trevliga sevitörerna så jag satt in dom i montage istället.  


    

På en av väggarna i Restaurangen hänger ett foto på Ravi Shankar. Här kommer ett klipp med hans döttrar Anoushka Shankar och Norah Jones. Låten heter Traces of you. Ravi Shankar hade även en son som heter Shubhendra Shankar men han dog 1992 i en ålder av 50 år. Han var musiker, kompositör och grafiker.

 

 

Tyvärr blev min man så trött på grund av axeln så vi åkte hem direkt efter maten. Nu önskar jag er en fortsatt fin påsk..

 

#Erikslund #Bror #Nojon #Kamrul #Sallad #Lamm #Kyckling #Servitörerna #Ravi #Anoushka #Norah

 
 
Vicke

Vicke

31 mars 2018 14:04

hehe, nu är jag här, men jag har glömt bort en hel del från bloggvärlden.
På dina bilder kan man högerklicka, var hittar jag dom inställningarna

http://rimstugan.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 mars 2018 14:08

Vad kul att du är tillbaka. Att man kan högerklicka och spara ner beror på att jag inte spärrat bilderna.

Jag skall kolla och återkommer

Ha en fortsatt fin påsk
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards