Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 mars 2018

Födelsemärke Ögon nacke operationstid och Mr Postman

Av Malin wiper - 28 mars 2018 15:00


    
Minnesbild Rosarium i Jönköping


I dag har jag varit och undersökt ett märke på vänster underben som jag upptäckte för ett tag sen. Blev lite rädd på grund av att det kanske hade hållit på och växt länge utan att jag sett det. Märket är ljusbrunt, upphöjt och kärvt som sandpapper. Är så lättad nu för läkaren sa att det inte är nåt farligt utan man kan få såna fläckar i min ålder. Dessutom har jag haft mörkt hår med rött i och fräknar som ung. Vi har ju fler rödhåriga i släkten och då är risken större att man får fläckar lite överallt. Han fick undersöka min rygg också där jag har massor av såna där röda ofarliga fläckar. Han sa att jag ändå skulle hålla koll på märket för börjar det klia, växa eller blöda då måste jag tillbaka direkt. När jag var 28 år gammal så opererade jag bort ett stort avlångt mörkbrunt födelsemärke på sidan om vänster knä, och det märket föddes jag med.

 

                                                  animated-eye-image-0039


I april skall jag gå och undersöka ögonen på grund av att jag haft så mycket huvudvärk på sista tiden. Det kan ju komma från nacken också för jag har en dålig period vad gäller min nackskada nu så min man har fått göra bindvävsmassage på nacke och rygg och han sa att det var svullet på vissa ställen så jag har lagt på icegelpåse för att få ner svullnaden. När nackskadan är som värst så påverkar den mitt liv väldigt mycket och jag blir lite förvirrad, öronvärk och får overklighetskänslor plus dimsyn. Det är väldigt obehagligt men jag har lärt mig leva med detta. 

 

                             


Teeth neklace

 

Efter det skall jag leta rätt på en tandhygenist för jag har lite konstiga känningar i en stifttand i guld som jag nu haft sen jag var 17 år. Jag bet på hårt godis som gjorde att tanden sprack men roten klarade sig. Jag har ju haft världens bästa Tandhygenist Myrna Henriksson i Skillingaryd på Munhålan i många år och gått där en gång/år och det har hållit tandläkaren borta. Klicka här för att se vad jag skrev om Munhålan 2016. Myrna Henriksson driver ju även City Skor i Vaggeryd. 

 

                     postmen - GIFMANIA                 postmen - GIFMANIA                  postmen - GIFMANIA


I går sa jag till min man att du behöver inte ringa sjukhuset för att fråga när din operation blir av för jag känner på mig att ett brev kommer i morgon, i dag alltså. Det kom nyss ett brev i brevlådan ang operationen och det är inte första gången jag känner på mig saker. Nu har han fått en operationstid och det blir 19 april..  så skönt för honom för han har det så besvärligt och även på nätterna. 

 

    

Vad passar väl inte bättre nu än låten Please Mr Postman med The Marvelettes. The Marvelettes var en tjejgrupp som bildades 1960 i Inkster, Michigan, USA. Dom är mest kända för denna just denna låt "Please Mr Postman", vilken också var skivbolaget Motowns första billboardetta. Gruppen var aktiva till 1990

 

Nu blev det lite mycket jämmer och elände men sånt är livet. Det går upp och ner men solen skiner och det är toppenväder ute och snön smälter sakta bort. Efter lunchen blir det promenad igen och kanske en tur med bilen. Ha en fortsatt fin dag kära ni som tittar in

 

 

Minnesbild Vätterstranden Jönköping

 

 


#Märke #Rödhåriga #Ögonen #Tandhygenist #Operation #Marvelettes

 
 
Ingen bild

Myrna

30 mars 2018 22:02

Lycka till o glad påsk till er båda 🐣🐔🐤 önskar Myrna

Malin wiper

31 mars 2018 07:55

Tack gulliga du. Vi önskar det samma till dig och din familj

Saknar er
Kram från
Malin & Thorleif

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards