Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 mars 2018

Hårstudion Professional Hallstahammar och Spring feeling

Av Malin wiper - 27 mars 2018 15:15

 

I dag hade jag tid hos Hårstudion Professional här i Hallstahammar. Jag har blivit så nöjd dom gånger jag varit dit för jag får håret uppklippt så det inte blir så bulligt framtill. Jag fick dessutom håret stylat som ni ser och är jättenöjd. Det hade ju passat bra att gå på fest efter den stylingen. Jag klippte mig bara 1 cm på längden för det var just etappklippningen jag ville ha och så har hon gjort förut på mig. Hon tog en bild på mig framifrån också men jag gjorde naturligtvis konstiga miner så dom tar jag inte med. Klicka här för att se när jag var dit första gången

 

                 


Golden Ving frisörsax


 

Kolla in vilken läcker färg på plattången. 


 

Hon som klippte mig är en jättefin och skicklig frisör som tar tid på sig och har bra formkänsla. Jag har varit supernöjd dom gånger jag blivit klippt där. 

 

 

Jag hade slut på styling och fick tips av henne om denna som jag även fick lukta på. Den hade ingen stark doft som störde mig så jag skall testa en burk. Den heter Milk Shake Lifestyling. Hos Håstudion kostar en burk 150 kr

 

                    


På förmiddagen promenerade vi ca 1 timme och man kan ana våren när man går förbi vår körskola som hade tagit ut lite utemöbler

 

 

Jag hittade ytterligare en bänkplats jag inte sett förut. Den ligger lite skymt men har en bänk som sträcker sig långt och är lite bananformad. Klart man måste sitta där en stund och njuta av solen                            


 

Mr T slog sig ner också "Bänkarnas kommun"

 

        

    


Toby Martin med Spring Feelings. Toby Martin föddes 1975 och är en australiensk musiker, låtskrivare, akademiker och docent vid New York University Sydney. 


 

Vi besökte även ett gym som inte ligger så långt från vår bostad. Det heter Always Fitness 24. Det var bemannat i dag så jag kollade runt och kände att detta skulle passa mig. Det kostar bara 99 kr då man är i min ålder så jag anmälde mig direkt och skall börja första vardagen i april. Förra gymmet Fitness Center (högt betyg) var ett toppenfint gym men jag med mina skador kan inte använda alla träningsredskap så detta passade mig bättre. Det var lite mindre men allt fanns där. Sen låg det i markplan så man har fönster att titta ut genom. Min man skall anmäla sig dit så fort han har opererats och gått igenom sin rehabilitering. Jag har saknat att gå på gym och man blir så positiv och lycklig efter ett pass.



                       fitness machines - GIFMANIA                                                 fitness machines - GIFMANIA


Nu önskar jag er en fortsatt fin dag 

 

 

#Hårstudion  #Plattången #Frisör #Lifestyling #Körskola #Bänkplats #Always


 
 
Bittan

Bittan

27 mars 2018 20:45

Hej! Så fin du blev i håret idag! Jag vill önska dig en Glad Påsk och du är välkommen in på min blogg då jag skrivit lite idag.
Usch idag har jag så värk i min rygg så jag funderar på om jag skall gå till en sjukgymnast och jag skulle gärna vilja ha samma sjukgymnast jag hade förra gången när jag hade ryggskott för 1 år sen. Tänk om man kunde vakna en dag utan ha värk.
Så tråkigt att Jerry Williams dött som jag tycker var en bra rockstjärna. Jag glömmer aldrig när vi såg honom här på folkets park för många år sedan och vilken bra show och hade då bra blåsare med sig.
Ha nu en trevlig påskhelg!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 mars 2018 07:45

Tack snälla du. Jag önskar dig en Glad Påsk också. Vad bra då kommer jag in till din blogg. Vad trist att du också har ryggbesvär. Vet hur det känns. Ryggskott är hemskt. Ja du att vakna en dag utan värk och andra besvär skulle vara stor lycka.

Ja du så sorgligt detta med Jerry, det går knappt att fatta. Lyckost som sett honom live.

Ha en trevlig påskhelg själv med din familj

kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards