Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 mars 2018

Volvo PV, Våfflor, Skantzen och Spring Fever

Av Malin wiper - 25 mars 2018 15:30

 

Innan vi åkte ut så tankade vi på Ingo som ligger nära vår bostad och där såg vi denna fina VOLVO P 544-11134 C från 1962. Ser verkligen fram emot att få se veteranbilarna vakna för ännu en vår och sommar

 

 

Vi hamnade till slut på Erikslunds Shoppingcenter. På IKEA:s Café beställde vi in varsin våffelportion för endast 15 kr. Det räckte gott och väl med tre stora våffelhjärtan. Dom var desstuom jättegoda och lagomt frasiga. Sylt och grädde var snyggt upplagt i två plastmuggar.

 

                                       

                                             


Waffles chair från Poligono

 

 

Min man täckte en av sina hjärtan med sylt och fluffig grädde

 

               


Tessa Packard

 

 

 

 

Vi åkte sen ner till Skantzen där det skulle vara en auktion på Skantzen Brukshotell 13.00.  Det var mycket folk i farten både cykliser och gående utefter Skantzenområdet. Vi bara kollade läget lite men gick inte in. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Jag har inte fotat Brukshotellet än men ni kan kolla på länken jag satt in. Det är mångahar många kända musiker som varit/kommer dit. För att vi skall kunna gå dit så måste vi avstå annat eftersom det kan kosta 580 kr/person för mat och uppträdande och ibland mer.

 

    

 

Elvis med låten Spring Fever. Det känns verkligen som våren är på väg när man upplever snösmältningen och det börjar porla lite vid trottorarkanterna. Solen gör ju sitt till också så vi får hoppas att snön smälter bort helt och vi får se fram emot varmare tider. Säger jag som älskar höst och vinter men då skall vintern komma i oktober och stanna kvar januari ut.

 

                            


Metromode

 

Jag har lite problem med hälsan just nu med återkommande huvudvärk och lite annat. Så jag skall undersöka både tänderna, ögonen och lite annat till veckan. Mycket kan även komma från nacken i och med att jag har en dålig period vad gäller just nacken nu men ländryggen har jag bra koll på just nu. På grund av tider att passa så kanske jag inte orkar komma ut på bloggen i morgon. Ha nu en fin eftermiddag gott folk

 

 

#Volvo #Våffelportion #Hjärtan #Skantzen #Elvis

 

 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

26 mars 2018 11:44

Kom på att jag också gillar flera saker på V: Veteranbilar, Volvo, vår och våfflor. Sedan får det gärna vara mycket vrädde och vylt på det sistnämnda. ;)
Kram Bosse eller vram

Malin wiper

26 mars 2018 12:01

Då har vi lite av samma smak ;)

Ha en fin dag
kram
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

26 mars 2018 11:55

Tack för Elvis!Men idag kom det snö och nu skiner solen lite blygt.Vi åt våfflor igår också.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

26 mars 2018 12:02

Varsågod!

Vi har också fått lite snö men bara som pudersnö. Solen skiner men det är nu kallgrader

Härligt att ni också åt våfflor

Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards