Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 mars 2018

Datorplatser och Gene Watson..

Av Malin wiper - 21 mars 2018 09:00


   

I dag kör vi på som vanligt med undantag av en del saker vi har att fullfölja. Min man skall ringa sjukhuset för att försöka få svar på hur länge han måste vänta på operation. Nu har det gått över 2 månader och han får mer och mer besvär. Vi skall även kolla upp gratisgymmet i dag så åtminstone jag kan börja gå där. Saknar gåbandet och lite andra redskap som gjorde väl för min skadade kropp. Min man har övningsprogram från "Artrosskolan" som skall göras varje dag. Jag hade inget färdigt inlägg så jag har fått knåpa ihop ett på morgonen.              

 

 

Jag avslutar med denna minnesbild från 2009 då vi bodde i eget hus. Så här såg min datorplats ut då. Jag satt i ett hörn i vardagsrummet och som datorbord hade jag ett sängbord jag köpt på IKEA:s fyndhörna. Det tillhörde en säng hos IKEA som jag inte kom ihåg vad den hette. Upptill hade jag anteckningsbok, dvd och lite annat skräp. På själva datorbordet till höger ser ni en hållare med anteckningspapper och en penna i ett uttag upptill. På väggen två små högtalare och på golvet en subwofer. Som papperskorg hade jag en hög plåtvas som var silverfärgad så det lite kompakt living datorplats. På mitten av hyllan fanns en bred avlång magnet där jag satt minneslappar. Till vänster ser ni en röd hängare och där hade jag mina hörlurar. Före det hade jag en stationär dator med lite större bord som man kunde höja och sänka. 

 

       

Klickbilder. Bild 1 då jag satt vid en stationär dator i huset. Bild 2 datorplatsen i vår nuvarande lägenhet som den såg ut i början. Bild 3 köpte en ny stol på IKEA men den funkade inte med min ländrygg. 

 

   

Nu ser det ut så här och bordet och vår höga byrå är från samma serie. Jag vill ha så lite som möjligt så man får kontroll på sakerna och inte stökar till. Min man är tvärtom så det blir rätt rörigt hos honom.  Fick ta tillbaka min gamla stol som är ett second hand-fynd. 

 

                                                  


Fällbart

 

 

Nu hoppas jag er dag rullar på i ett lagomt tempo. Sköt om er och ha en härlig dag kära läsare


    

Trucking Rollin Home by Gene WatsonGary Gene Watson (född 11 oktober 1943) är en amerikansk countrysångare. Han är mest känd för sin 1975-hit " Love in the Hot Afternoon ", hans 1981 1-hit " Fourteen Carat Mind " och hans signaturlåt " Farewell Party ." 

 

                                           animated-truck-image-0018

 

#Operation #Datorplats #Kontroll #Rullar #Gene

 
 
Monica

Monica

21 mars 2018 10:13

Vad härligt att ni kan vara ute så mycket, solen har tittar fram här också några dagar, så man kunde ana lite vår i luften men så kommer det mer snö därimellan.
Gillar country och Gene W, var ju gift med en lastbilschaufför i 22 år och det var country för hela slanten.
Lyssnar numera mycket på Webradion tunein och på amerikanska countryradiokanaler som är nåt speciellt. 😃
Önskar er en riktigt härlig dag och att din make får veta tid för operation snart!
Kram från Piteå 💗

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 mars 2018 13:02

Verkligen! Det gör att man orkar lite mer. Vad härligt att ni har lite vår i luften däruppe också. Fast jag förstår att ni kan få mer snö ännu så våren kommer nog sent i år.

Vad roligt att du känner till honom och även gillar country. Ja du dom som kör lastbil lyssnar nog mycket på sånt. Det var många år du var gift när man tänker på hur ung och ungdomlig du är. En svensk variant av en ung Glenn Close

Visste inte att det fanns en sån kanal. Jag gillar ju så många musikgenrer.

Han fick inget riktigt svar när han ringde utan dom sa att när man får kallelsen så tar det ändå flera veckor till operation.

Ha en härlig dag du också. Tack för att du tittade in

kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

22 mars 2018 05:59

Ja, det gäller ju att hitta "sitt" vid databordet. Jag förstår att denna ljusblå stolen inte är optimal för dig och dina ryggproblem, jag personligen tycker de stolarna är lite rangliga på nå vis.
Ser att du har detta fotstöd från Ikea,,, visst är det underbart att ha..??

Ha nu en så kanonfin torsdag som ni kan ha det... // Varma Kramar <3

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

22 mars 2018 07:00

Den stolen jag sitter i nu är lite bredare och är av hög kvalitet men omgjord i både tyg och färg. Köpte den på second hand. Även ländryggsdynan ryms bra i den. Håller med dig om rangliga stolar

Det är jättebra med fotstöd och dom kostar ju inte så mycket hos IKEA

Ha en kanonfin torsdag själv. Fattar inte vart veckorna tar vägen

kramar
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards