Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 mars 2018

Köping en stärkande promenad med många inslag och Pugh

Av Malin wiper - 20 mars 2018 15:00


                               

 

Nu har jag drabbats av den årliga vårtröttheten igen så jag får tvinga mig själv ut. Då bestämde vi oss för lite miljöombyte och tog bilen till Köping. När vi nästan var framme såg vi plakatet på filmen Tårtgeneralen som är inspelad i Köping och därför kunde man se skådespelarna i stan och även på filmens premiär. Jag fattar inte varför jag inte åkte dit för att fota och få en skymt av skådespelarna och filmteamet. Tårtgeneralen går även på vår Saga bio

 

                

Winga Sweden                         

 

Klicka här för att läsa om Världspremiären på filmen i Köping. Klicka här för att se bilder från inspelningen. Klicka här för att läsa om smörgåstårtan som bakas upp igen i och med filmen

 

 

Vi parkerade bilen och tog en promenad. Här går vi förbi Köpings Sjukhus där min man skall operera sin axel så småningom. Sjukhuset ligger inte långt från centrum.

 

   

Sen vände vi och gick ner på stranpromenaden där det är jättefint och utsikt över vattnet som fortfarande är isbelagt. Bilderna blir inte så bra då solen gassar så skuggor bildas överallt. Klicka här för att se lite bättre bilder från Köping i maj 2017. Klicka här för att se lite fler bilder från Köping 11 april 2017

 

    

Följ med på en skakig och ryckig promenad med mig. Nästa gång skall jag lägga till musik till det jag filmar och ta det easy


 

Helt plötsligt kom en duva flygande och promenerade orädd mot oss. Såg sen att den hämtade en kvistbit för att flyga till boet med

 

                                              


 

Den hade sitt bo i denna öppning på husgrunden mitt emot strandpromenaden. Jag fick zooma rejält men jag hann inte ta sån tydlig bild för duvan vände sig om och gick in    

 

 

Sen fortsatte vi att promenera och fick vår dagliga motion

 

                                                                    

Länna Sport    

  

 

Naturligtvis måste man få leka av sig lite också..                                

 

 

Det finns många fina gamla hus i Köping och snygg arkitektur

 

   

    

  

På hemvägen dök vi på en helt utbränd buss

 

Sen tog tröttheten tag i oss så vi åkte hem och lagade lite mat och satt och myste en stund. Jag tog mig i kragen och dammtorkade i sovrummet för jag måste få nåt gjort varje dag. Hösten är min bästa tid då luften är fri från allergener. Fast jag skall ändå försöka njuta av våren och tar man sina promenader så blir man i alla fall pigg halva dan.

 

    

Pugh Rogefeldt med Storseglet. Hoppas ni har en fin tisdag hittills och att solen skiner hos er alla. Sköt om er..  



#Köping #Tårtgeneralen #Sjukhus #Strandpromenaden #Duva #Husgrunden #Leka #Arkitektur #Buss #Pugh

 
 
Annelie

Annelie

21 mars 2018 06:56

Tack för alla fina / Bra bilder du bjuder oss läsare på. Bra att följa dig, så man kanske kan få förslag på VART jag vill att vi ska åka med husbilen.

Mmm.. snart börjar ju detta eländiga pollenallergin också, inte nog med tröttheten jag redan har... :-/

Ha nu en jätte, jättefin onsdag, sköt om dig vännen. Varma Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

21 mars 2018 07:53

Tack för dina snälla ord ;) Det finns verkligen många ställen här att upptäcka så det är inga problem

Jag har själv haft besvär i flera år med pollen nu och som du säger så blir man ännu tröttare då.

Ha en jättefin onsdag själv
kramar
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards