Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 mars 2018

OKQ8 Hallstahammar fika promenad och Wings to Paradise

Av Malin wiper - 15 mars 2018 13:45


 

Dagens promenad började med att vi gick ner till OKQ8 som bara ligger ett stenkast från oss. Vi hade ett paket vi skulle skicka med schenker upp till övre norrland. Som ni ser har vi rätt mycket snö kvar men det är soligt och behagligt ute.

 

           

 

 

Tror ni vi kunde låta bli att fika?, nej!..  . Dom gör smörgåsarna tidigt på morgonen och som ni ser är dom oplastada så dom behåller sin frasighet och står där så gapande och fina. Smörgåsarna är så proffsigt dekorerade så det är en härlig syn för ögat. Det är även rätt billigt att fika där och nu har vi även stämpelkort..  

 

Klicka här för att se vad jag skrev så vi var dit 24 februari

 

 

Min man tog en liten smörgås med ost och skinka och jag en blåbärsmuffins. Båda var jättegoda

 

  

Här hämtar Mr T kaffet. Där finns det också en massa gott kaffebröd i form av olika slags bullar, Croissant, donuts mm

 

                                                      


 

 

Här sitter man bra med sitt fika och det finns även ett lågt bord med flera stolar i närheten. Det är är en vänlig och fin stämning på macken

 

                             

 

   

Dom har dessutom ett kaffe som nog är bland det godaste jag druckit. En trevlig kille lät mig fota påsen och han sa att dom vunnit pris i en kaffetest 2 år i rad och det förstår jag. Kul att killen hade en tatuering för då blev bilden lite häftigare. Kaffesorten heter pelican Rouge Coffee


                                        Pelicans - GIFMANIA                                                  Pelicans - GIFMANIA            


 

Sen gick vi då vidare och jag har börjat kalla Hallstahammar för "Bänkarnas kommun". Det finns så många, bänkar, parkoaser och andra sittplatser och det tycker jag är ett bra tecken. Vi promenerad säker 1 timme i dag. Kan inte fatta att det redan är torsdag för jag tyckte nyss det var helg. Önskar er en fortsatt fin dag 

 

         

 Wings to Paradise          


#OKQ8 #Paket #Smörgåsarna #Blåbärsmuffins #Pelican #Wings 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards