Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 mars 2018

Båtmässan i Älvsjö del 2

Av Malin wiper - 11 mars 2018 08:45


 

Man blir hungrig av att gå omkring på Båtmässan "Allt för sjön" så vad passade väl inte bättre än att njuta av lite sushi. Dom har massor av restauranger och cafén på mässan och vill man ha husmanskost så finns det också. Sushistället heter Sushi nigri .

 

          


Japan Gourmet Guide

 

Sen gick vi vidare och här står min son bredvid en motorbåt. Jag glömmer för det mesta att vara med på bild själv och sånt händer när man har fullt upp med att fota själv. Sonen är ett bättre motiv än mig numera så det gör inget.

 

 

Giftgrön båt som är gjord i rotationsgjutning

 

 

Baktill 


 

Mitt i allt stod denna bassäng full med vatten. Vad jag kunde se så gick den att antingen köpa eller hyra

 

   

Jag filmade lite från en stor lokal med jättebassäng där man kunde få testa på vattensporter. Det lyste starkt av strålkastare så klippet blev inte så bra.

 

                                      

Surfbräda från Surfbussen        


 

Detta är en Kayak som är väldigt praktisk för man kan vika ihop den så den blir så liten som ni ser framför kajaken. Klicka här för att komma in ohc läsa om denna typ av kajak


  

Min son kollar in i en stor motorbåt

 

             animated-fishing-image-0007                                 animated-fishing-image-0007


 

Vi gick in i en båt där man en trappa ner dök på en jättesäng


 

Denna racerbåt gick inte att undvika att se på grund av den lysande färgen


 

Min man disskuterar denna båt med han som var representant. Det som slog oss var att även såna skadade som oss kommer lätt in i båten och även rullstolsburna


 

Det fanns en monter som var riktigt skrämmande för den visade allt som slängs i våra hav av plast. Rädda haven från plast heter den. Att sånt överhuvudtaget skall förekomma känns sorgligt. Klicka här för att komma in på sidan

 

 

Fortsättning följer med del 3...........................

 

I går tog vi efter vår promenad en vilodag då vi bara kollade film kopplade av och bara myste. Nu är vi på väg att gå ut och promenera igen. Det har tydligen slutat att snöa och det är minus 2 grader kallt. Jag tyckte det var jättekul att följa med på båtmässan men ljudbilden och surret var så högt så jag har varit tvungen att vila och nu är jag på banan igen. Gulliga sonen bjöd oss på inträdet..  Hoppas ni får en vilsam och skön söndag gott folk som tittar in i min lilla kajuta

 

    

Woodland Marine 

 

 

#Sushi #Motorbåt #Rotationsgjutning #Bassäng #Vattensporter #Kajak #Jättesäng #Racerbåt #Plast #Småjollar 

 
 
Annelie

Annelie

13 mars 2018 08:56

Kan förstå man bli alldeles "kringkring" att gå där inne för länge,,,, för många intryck som ska in.
Är din son på G att köpa sig en ny båt..?? Eller bygger han de själv..??
Snällt som sagt var av din son att bjuda er på inträdet, för på dessa specialmässorna brukar entrén vara dyrt.

Ha det bäst.. // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

13 mars 2018 10:48

Jag var helt slut i huvudet dan efter så jag var tvungen att vara inne och vila. Tre timmar är lagomt och man hinner mycket på dom timmarna.

Min son vill helst bygga en båt precis som hans pappa gjorde men det tar ju sån tid och sen har han inte hittat nån lokal i närheten. Jag misstänker att han köper en båt till slut. Entrén kostade 200 kr/person. Det var toppensnällt av honom.

Ha det bäst själv vännen
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards