Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 mars 2018

Båtmässan i Älvsjö 2018 del 1

Av Malin wiper - 10 mars 2018 09:35


  

I fredags gjorde vi sällskap med min son på Båtmässan i Älvsjö. Vi hämtade upp sonen i Enköping och åkte dom 13 milen till Älvsjö. Dom öppnade 10.00 och vi var där ca 10.45 Vi trodde inte det skulle bli så mycket folk eftersom mässan hållit på i en vecka men det skulle visa sig vara fel. Det var fullsmockat med folk men eftersom det är så stort därinne så kändes det inte trångt ändå. Min son har besökt Båtmässan några gånger med sin pappa och även nån kompis. 

 

     

Jag filmade Water Park fontän som vi gick förbi först innan vi kom in till båtmässans utställningshallar. Det var jättefint där och folk satt runt fontänen på pallpuffar och bara njöt och tog in omgivningen. Det kommer ytterligare ett klipp från Water Park men då i en annan lokal där dom har en stor bassäng där folk får uppleva olika vattensporter

 

 

 

 

Här ser ni min son kolla in en båt. Han har mest haft segelbåtar. Den sista han var ute och seglade med är såld nu men han funderar på att bygga en båt. Det är inget lätt jobb     

 

Jag dök på en duktig dragspelare som såg ut som en riktig "Fiskargubbe" han var så fin och hade inget emot att vara med på bild. Det tackar jag för. Vad som slog mig var att han spelade så länge utan paus. Bilden blev så bra eftersom bakgrunden stämde överens med honom och ljuset låg helt rätt

 

                                                      

 

  

På ett ställe hade dom en massa propellrar i olika storlekar och det som slog mig var att jag skulle vilja ha ett halsband med propellerhänge för dom var så snygga.

 

 

På flera ställen fick man gå uppför trappor till trädäck för en del segelbåtar var så stora. Sen fick man gå in och kolla i båtarna. 

 

   

Nu börjar det tydligen bli populärt med aluminiumbåtar och det fanns rätt många. Kom ihåg att min sons pappa pratade om detta redan på 1970-talet och Mr T hade en aluminium eka när vi träffade och även en gummiflotte                             

 

Klicka här för att komma in på ett gästinlägg i min blogg som sonen skrev 2013 då han var på Båtmässan

 

             

Höger bild föreställer min sons förra segelbåt och på kanten sitter hans mascotnalle med en flytväst som en kvinna på Båtmässan tillverkade för några år sedan. Nu träffade han på den kvinnan igen men hon hade inte tillverkat några nya såna västar. Fast det fanns en och den ser ni på höger bild. Den var inte lika arbetad som den förra som såg ut som en riktig flytväst men modell liten. Han köpte den i alla fall för endast 40 kr, dom arbetade kostar flera 100 kr. Min son samlar ju på nallar som har ett speciellt uttryck.

 

 

Fortsättning följer från Båtmässan...........................

 

I dag är vi lite möra men skall ändå ta en promenad om en liten stund. Det är bara en grad kallt nu men lite mer snö. Ha nu en toppenlördag med självstyrande riktning                              

 


#Båtmässan #Water #Son #Dragspelare #Propellrar #Segelbåtar #Aluminiumbåtar #Mascotnalle 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards