Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 mars 2018

Home En trappa upp Hallstahammar John Taylor och Equit

Av Malin wiper - 7 mars 2018 13:00

  

Nu har Hallstahammars nya restaurang slagit upp sina portar. Den ligger i Centrumhuset en trappa upp och heter Home En trappa upp. Jag har skrivit om detta förut men då höll dom på att färdigställa krogen. Klicka här för att läsa vad som stod om detta i Magazin 24.se i januari.                        


  

I morse fick vi ett nytt ex av Magazin24 i brevlådan där det var ett reportage om just denna nyöppnade restaurang. Klicka här för att komma in på Magazin24. Krogen är bara öppet på kvällstid.

 

                                                      


Mormors diverse

 

  

Artikeln finns i alla fall i papperstidningen 

 

 

Jag fotade en ung kaja som landat där i en snödriva och tittade sig omkring. Vi har varit ute på en promenad men jag är inte riktigt i form men hoppas få vara frisk över fredagen så vi kan göra det vi tänkt. Ingen idé att skriva nåt förrens saker hänt.

 

    

Här kommer en låt i repris med John Taylor. Den heter Birds In the Sky. Klicka här för att läsa lite mer om honom. Jag gillar hans röst, videon och texten

 

  

Jag köpte 7 dvd filmer i häromdan på Hemköp i Kolbäck. Dom kostade 5 kr/st. 

 

  

I går eftermiddag då jag kände mig kymig och halvförkyld så drog jag på mig en varm filt i tv-soffan och såg filmen ovan. Den heter Equity ett drama från 2016 i regi av Meera Menon. Den handlar om Naomi Bishop som arbetar som chef på en investmentbank på Wall Street. När hon blir inblandad i en ekonomisk skandal blir hon tvungen att börja nysta i en stor korruptionshärva                   


 

Den var sevärd för man ser hur människans värsta sidor kommer fram och det går inte att lita på nån. Alla medel tas till för att få fram information för att gå över lik. Det var lite onödiga scener som tog fokus från annat. Relativt okända skådespelare som inte går att jämföra med dom man ser i "Wall Street" filmerna. Det som var intressant är att det var kvinnor det handlade om denna gång i ett sånt sammanhang och hur dom fick kämpa sig fram i en mansdominerad värld. Filmen är en lågbudgetfilm och jag ger den.   stjärnor i betyg av 5 möjliga

 

     

Nu blev det en salig blandning. Efter vår promenad tar vi det lite lugnt och sen håller vi på att tvätta, strycka och fixa till lite hemma. Jag gör det mesta nu i och med hans axelskada men han skall ju inte stelna till utan måste ändå röra armen i dom lägen det funkar. Tråkigt att både Kenneth Gärdestad och Kjerstin Dellert gått ur tiden. Kjerstin har jag träffat 2 gånger och sist på Vaggerydsdagen. Det är så många som dött och för varje gång känns det mer och mer tomt.

 

                 


Så här ser Kjerstin Dellerts autograf som jag fick 25 juli 2012. Förra gången jag träffade henne var i slutet av 1970-talet på Backa Teatern där en fars av Dario Fo visades. Den heter "Vi betalar inte" Hon var där för att se pjäsen och kände skådespelarna bland annat Sven Wollter


                                                  

 

#Centrumhuset #Home #Magazin24 #Kaja #John #Hemköp #Equity #Kenneth #Kjerstin

 

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

7 mars 2018 14:24

Hej!
Tråkigt med Dellert.Men hade stroke o kunde inte prata,Ledsamt.
Idag tar jag i med Kjerstins röst och sägerJAG FICK LÄGENHETEN!Inflytt 7juni.Så jag firar min födelsedagdär.Nära kära o vänner.Jag hoppas att du inte blir förkyld.Det var jobbigt.Tusen kramar,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

7 mars 2018 15:18

Det var jättetråkigt men hon fick leva rätt länge ändå.

Stort Grattis! till att du fick lägenheten. Vad glad jag är för din skull. Du har ju fått vänta så länge i kön. Så spännande och att sen kunna fira sin födelsedag där.

Det går lite upp och ner så förkylningen vill inte bryta ut riktigt

Stor varm kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards