Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 februari 2018

Av Malin wiper - 20 februari 2018 13:30


 

Vi har ytterligare en inredningsbtuik hos oss och den heter Små Hjärteting. Häromdan var jag inne och kollade runt. Den är jättefin och har lite blandad kompott. Trevligt bemötande av tjejen som driver butiken och det är fräscht och fint med ett bra urval. Klicka här för att komma in på deras fb                  


 

Dom har även smycken som här armband men även örhängen och annat 


 

Klockor i lite chabby chick             

 

 


Det finns olika kartonger och påsar med både kakor, kex och mandel- och chokladskorpor, godis te, kaffe, marmelad mm

 

  

Lite häftiga muggar som även är snygga att ha som inredningsdetalj           

 

   

Den var rolig..   

 

   

Jag köpte en snygg kanna på rea som jag skall ha när vi får besök och nån vill ha vatten, saft mm. Vi har bara såna där tråkiga i plast sen förut. 

 

   

Det finns massor av fina änglar i olika storlekar

 

   

                                                        


    

Khalid med Angels. Den här killen är bara 20 år gammal men vilken röst han har. Khalid är en amerikansk sångare och låtskrivare

 

  

Härligt med en intredningsbutik så nära och där det finns lite av varje.

 

Önskar er en hjärtligt god dag..

 

 

 

        

 


 

#Hjärteting #Armband #Brickor #Kakor #Muggar #Kanna #Änglar #Kahlid

Av Malin wiper - 20 februari 2018 08:45



I går var vi till Bilbesiktningen i Västerås för att ombesikta bilen. Allt såg nu bra ut men sen sist har tydligen en strålkastare gått sönder så vi fick åka direkt till Biltema och köpa nya lampor. När min man sen satt in lampan på vänster sida så blev det inte lika ljust som på andra sidan och då förstod han att även en säkring gått, så det får vi fixa i dag. Det verkar som en kedjereaktion vad gäller vår bil så jag hoppas inget mer inträffar nu. Klicka här för att komma till en häftig sida med A-traktorer      


 

Vi såg att ICA Maxi sålde vattenkokare för 199 kr som förut kostade 399 kr så vi passade på att köpa en sån också. Vi är inne på vår fjärde vattenkokare på bara ett år. En gick ur tiden efter många år så vi köpte en ny men den gick sönder i förra lägenheten och sen fick vi en som sen började läcka vatten så vi köpte en ny på rea men den la helt plötsligt av så nu hoppas jag denna skall hålla ett tag

 

   

Jag gillar formen på den nya för den ser lite ut som en kaffepanna. Den är inte så stor för den tar bara 1 liter men det räcker för oss och dessutom har den ett greppvänligt och behagligt handtag           


 

Vi gillar inte blomkrukorna som vi köpte då vi flyttade hit för dom är lite för mörka. Vi har inte lika bra ljusinsläpp från vardagsrummet som i köket än om dom fönstren är lika stora också. Därför köpte vi nya krukor på City Gross. Det går åt 6 krukor och vi köpte först dessa tre i betong, med guldkant och utsmyckning

 

                                                      


seven oaks


  

Så här ser en kruka ut på nära håll. Dom kostar 69 kr/st. Vi vann några hundringar på lotto så då passade vi på


  

Sen såg vi dessa tre som var nedsatta från ca 70 kr till 30 kr/st. Det fanns bara tre stycken kvar så vi får blanda krukorna. Vi har ju både gult, orange, grått, vitt, svart mm i rummet så dom kommer att passa bra. Vi vill inte ha för höga krukor eftersom vi vill ha in så mycket ljus som möjligt. Vi har en del rätt höga växter där också. Dom frodas verkligen i ljuset vi får in

 

 

I dag mår jag lite bättre efter att jag gjort avslappningsövningar i 2 dagar och tagit tabletter  för nacken/huvud och vilat.Det snöar på sånt vis så det ser ut som nån däruppe tömmer en fjäderkudde. Väldigt lätta snöflingor och det är riktigt vintervitt. Nu är vi på gång att ta oss ut på en promenad. Mina inlägg står på kö just nu så jag betar av ett i sänder. Hoppas ni har en bra dag att se fram emot gott folk.  

              



#Bilbesiktningen #Vattenkokare #Blomkrukorna #Ljus

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards