Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 januari 2018

Av Malin wiper - 30 januari 2018 16:00

 

Jag tog med mig min man på en liten promenad ner till centrum för att handla lite mat. Han fick ta värktabletter för då kunde han använda båda kryckorna. Det är ju viktigt att man inte stelnar till när man har såna skador. Det var rätt halt så vi fick gå försiktigt och det är ju ingen höjdare för mig som helst vill flyga fram           


  

Ett hus vi gick förbi som har en snygg arkitektur. Det tar bara några minuter ner till centrum


 

Då var vi framme och först gick vi till Coop extra och sen till Lidl. Vi har ju även ICA Matkassen här så det finns att välja på


 

Gågatan i centrum var bra skottad och går under namnet "Hammartorget"    


Jag är med i en sluten grupp på facebook som heter "Vi som växte upp på 1950-1960-talet" Det var min ungdomsväninna Anki som bjöd in mig dit. Det har gett mig jättemycket och jag har redan fått kontakt med några jag lekt med som barn och gått i skola med. Bilden föreställer "Förskolan" jag gick i innan första klass. Ni kan se mig på andra raden nedifrån, vänster sida som nr 2 i vit klänning med volang upptill. Jag skrattar och har mörkt avklippt hår som var modernt då. Jag känner igen alla på bilden och kommer även ihåg en del namn. Hon som sitter på vänster sida om mig har jag fått kontakt med. Sen började jag på St:Olofsskolan i Sundsvall.   

 

Klicka här för att komma in på ett nostalgiinlägg från juni 2015 där man även kan se en bild på mig och två av mina kompisar från Lekskolan


    

Här en bild jag lånat från en annan grupp jag också bjudits in till som heter "Vinkeltået". I detta hus bodde jag med min familj från det jag föddes tills jag var ca 10 år då vi flyttade till Salyhill "Kniphammaren". Klicka här för att se Kniphammaren ser ut nu när det är bostadsrätter då hyresrätter och hade då grå färg. Detta är baksidan av huset på Vinkeltået och där låg det förut en Konsumbutik och huset var vit stenbeläggning. Bredvid Konsum fanns en liten mjölkbod där man kunde hämta mjölk i mjölkhämtare itstället för att köpa glasflaskor med mjölk. Nu ser det ut att ligga en Pizzeria på baksidan. Vi bodde i mitten på tredje våningen. Det känns som 100 år sedan och nostalgin sköljer över mig. Jag blev jätteledsen när jag hörde att en av mina lekkamrater en kille gick bort för länge sen så han fick ett kort liv. Har även fått kontakt med en tjej som bodde i våningen under oss och våra föräldrar umgicks och jag lekte med henne på gården     


    



#Promenad #Arkitektur #Hammartorget #Grupp #Vinkeltået #Förskolan


Av Malin wiper - 30 januari 2018 10:45


     

Vi har ingen tur med bilen just nu och inom en månad måste den besiktigas om. Killen på verkstan undersökte bilen och såg att även krängningshämmarenhar fått sig en smäll så nu har vi beställt en sån över nätet. Vi har redan fått hem länkarmen som vi skickade efter förut. Dessutom börjar våra mobiler gå ur tiden och snart kan man inte göra bankärenden på dom längre. Vi är ju tvungna att först betala bort avbetalningen på bilen innan vi byter annat. Hade vi inte blivit sjuka före pensionen så hade vi suttit här med många fler tusenlappar, så sjukdom är straffbart numera. 

               

 

Nu har det slutat snöa och solen har kommit fram igen. Det är bara det att jag blir alltid så panikslagen när allt kör ihop sig och får katastrofkänslor. Vi har varit uppe flera gånger i natt för min man har haft såna besvär med nacke, arm och axel och man ser att han är lite sned och får inte upp ryggen riktigt så jag hade önskat att dom undersökt honom vidare direkt. Han skall ringa och försöka få en tid innan fredag för nu går det inte längre. 

 

   

Kommer dag kommer råd och snart syns säkert ett ljus i tunneln. 

 

     

Dire Straits med Tunnel Of Love            

 

   

Med denna bild på mig bakom galler tagen i Vaggeryd önskar jag er en fin tisdag. Inlägget började i moll men jag bestämde mig för att avsluta i dur.. . Ha nu en fin tisdag kära läsare                                    

 

 

#Krängningshämmare #Straffbart #Tunneln #Dire #Galler 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards