Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 januari 2018

Regnkänsla hjärntvätt och Enigma

Av Malin wiper - 26 januari 2018 09:45

  

Nu är det mer en blöt regnkänsla ute och snön är snart ett minne blott. Det ser lite tråkigt och trist ut och jag längtar själv till en blå klar himmel där man får se lite stjärnor på kvällen. Då måste det bli molnfritt och just nu är det som ett lock över himlen. Som ni ser så har jag bloggtorka och försöker hitta på nåt att skriva men här går det med snigelfart och vi upplever inte mycket just nu. Det kommer det förhoppningsvis att bli ändring på framöver och när våren visar sig så lever allt upp igen.

 

 

Eller att det ser ut som på bilden. Vindstilla kallt och vackert

 

  En tanke slog mig: hur kan detta med Knutby hända igen. Alla vet ju att det är en sekt som manipulerar folk långsamt in i sekten. Att ingen myndighet har hållit koll på detta är ju en skandal i sig. Jag själv skulle aldrig ge upp min frihet för att andra skall bestämma över mitt liv. Kvinnan som styrt har ju även lyckats få flera miljoner kr av medlemmarna. Hela församlingens sparpengar har gått åt till lyxkonsumtion. Jag tänker på alla barn som funnits där  och ingen har tagit nåt ansvar för detta. Blir beklämd när jag tänker på hur dom blivit påverkade. Kvinnan har tydligen även kunnat manipulera folk till annat galet också. Vad är det för människor som går med i en sån sekt?. När man ser att det börjar bli fel så brukar ju ett flyktbeteende infinna sig. För mig är det ofattbart

 

   

Enigma med Return To Innocence. En av mina favoritgenerer och det är synd att dom inte kan komma upp i samma musiknivå numera som förr. Jag kan inte hålla mig till en musikgenre utan gillar nåt ur nästan alla. 

 

                                        

Hollycool  

 

I dag skall jag läsa mer ur en bloggväns bok jag börjat med och hoppas kunna läsa klart den i dag eller i helgen och då skriva en recension. Min man har redan läst den och skrev om den för ett tag sen. Nu knackar helgen på dörren och jag hoppas ni har en fin sådan att se fram emot.

 

                            

 

 

#Regnkänsla #Knutby #Enigma

 
 
Ingen bild

Lena

26 januari 2018 10:10

Här har all snö regnat bort och det var lite vårkänsla i luften, fick dock vända och gå en kort sväng pga värk i ryggen och höfterna.
Lyssnade på detta om knutsby i morse, sa högt för mig själv hur sjutton kan människan tro att hon skulle va "kristi brud" och " himlens drottning" ?? Det jag en gång fick lära mig om kristendomen så var väl jesus en ödmjuk man som inte tog pengar från folk!! Det är ju inte klokt hur detta kunde fortgå, hur kunde de??

Ja det straffar sig nog i slutändan att va sån.

Kram på er ❤

Malin wiper

26 januari 2018 12:58

så har vi det här också. Plus att det inte blåser som det gjorde i går. Vi vet verkligen vad det vill säga att ha ont i ryggen mm. Så bra skrivet av dig om Knutby precis så är det, mitt i prick.

Kram tillbaka till dig

Tack för att du tittade in
Malin






 
Ingen bild

Paula

26 januari 2018 13:14

Här ligger dimman tät och det är lite vårkänsla i luften.
Visst blir man förvånad ang. Knutby! Men manipulativa människor kan nog lyckas med både det ena och andra.
Önskar er en fin fredag!

Kram <3

Malin wiper

26 januari 2018 13:44

Vi har också vårkänsla men dimman har lättat. Ja du man slutar aldrig att förvånas och en del är lättare att manipulera än andra.

Ha en fin fredag själv
kram
Malin

 
Pan

Pan

26 januari 2018 13:47

Oj, Enigma var inte igår! Det får bli musiken för eftermiddagen. :-)

http://easysketchpro.pen.io

Malin wiper

26 januari 2018 14:45

Det blev en nostalgitripp men musiken håller än ;)

Tack för att du tittade in

Ha en skön helg
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards