Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 januari 2018

Av Malin wiper - 14 januari 2018 16:30


                                    


 

"Direkt ur skivbacken" handlar denna gång om den amerikanska sångaren Andy Williams. Han dog i en ålder av 84 år 2012. Andy Williams förekom mycket på tv då jag växte upp och jag såg TV-serien "The Andy Williams Show" i början av 1960-talet trots att jag var var rätt liten då men det fanns bara en tv kanal så man kollade allt. Det kändes stort sen när det kom två kanaler. Andy Williams har belönats med Emmy 1962, 1965 och 1966. Hans största hit var Moon River som blev hans signaturmelodi 

 

Klicka här för att läsa lite mer ingående om Andy Williams . Klicka här för att se ett klipp från det bästa från The Andy Williams Show

 

     

Här kommer då låten Moon River som även finns med på skivan i "Skivbacken". Han hade en lite mjuk röst som kändes behaglig. Skivbacken är fotad hos Ankis Fyndbod och LoppisHan dog i blåscancer efter kemoterapibehandling i Houston Texas. Han efterlämnade fru och 3 barn. 

 

         

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

 

     

Ett härligt duett-medley med Andy Williams & Tony Bennett från 1965. 

 

                             


#Skivbacken #Andy #Ankis #Tony

Av Malin wiper - 14 januari 2018 11:30

 

Duschdraperier


I dag har vi sovit länge igen och jag har drömt så mycket konstigt så jag är yr i huvudet och känner mig overklig. Vi sov till 09.00 så nu sitter jag här vid datorn för att försöka få in ett inlägg men jag hann inte så detta kom inte in förrens nu. Snön ligger kvar och det är så lugnt både ute och inne. Min väninna A-G ringde och det kändes bra att få prata med henne en stund. Det känns verkligen som en slö söndag. Jag har inte kommit ur nattlinnet än men nu skall jag in i duschen.


  

Vi hade ett ärende in till Erikslund i går och då passade vi på att åka in till Västerås hamn. En bra bit ut på isen ser man detta och jag vet inte alls vad som pågår där      

 

 

Längre ut ligger även dessa röda båtar fast i isen                                     

 

 

Båtarna ligger verkligen i vintervila och det är så tyst och lugnt nere i hamnen. Annars brukar det sprudla av liv därnere men i går var det nästan folktomt           


  

Dom här två båtarna i Västerås hamn har jag fotat förut också men inte i vintertid. Som ni ser har jag inte så mycket att skriva om. Dessutom är ljuset inte så fotovänligt just nu.   

 

 

I somras sjöd det av liv hos Carlsson på Kajen och nu står bänkarna där på parad och väntar på nästa sommars nöjen. Vi var där några gånger i somras och såg bland annat Linda Gayle Lewis som är syster till Jerry Lee Lewis och det var oförglömligt. Klicka här för att komma in på ett av inläggen jag skrev då

 

   

Då är det bara att gå ut i livet och försöka bestiga hindren på vägen. Det har nog aldrig varit så oroligt i världen under mitt liv som det är nu. Dom går ut med att vi måste ha krisberedskap om nåt händer och det gör dom inte utan grund. Vi har samlat lite man behöver men det behövs mer. Klicka här för att se vad man behöver vid elstopp eller annat. Efter detta nedtryckande önskar jag er en mysig, skön, njutbar och fredlig söndag. 

 

    

Kris Kristofferson med Sunday morning coming down                    



#Dröm #Västerås #Röda #Vintervila #Carlsson #Bestiga #Kris

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards