Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 januari 2018

Av Malin wiper - 6 januari 2018 16:45


  

I dag efter att vi varit ute och åkt med bilen så slarvade vi lite hemma med att äta en underbart god vaniljbulle som kändes som en blandning mellan wienerbröd och croissant. Vi köpte 4 st för 20 kr och dom var helt nybakade och var lite varma när vi la ner dom i påsen. Vi åkte omkring i ett område i Västerås där vi aldrig varit förut och där fanns en livsmedelsbutik som heter Matöppet Aroslunds Livs. En jättefin och pyntad livsmedelsbutik. Jag håller på att göra iordning bilderna därifrån i fotoprogrammet och det tar ett tag men kommer in i nästa inlägg. 

 

Som ni ser så är bortre halvan av bordet belamrat med julsaker som jag nu packat ner. Vi är helt klara med det nu och det känns härligt.

 

Elvásztok

  

 

Bullen på nära håll

 

                        

              

 

  

Vi hade en mysig stund innan jag fortsatte med mina rensningsbestyr. Min man kan inte göra så mycket så han får sitta vid datorn och fortsätta att scanna in bilder och fixa till från mina föräldrars fotoalbum

 

                              


Elválasztok 

 

 

     

Nu passar det bra med Phantom of the Opera. Jag och min man såg musikalen i Stockholm på Oscarsteatern 17/12 1994. Det var en fantastisk upplevelse och Mikael Samuelsson som fantomen var helt fenomenalt bra. Jag får gåshud bara jag tänker på detta och scenerierna var så otroligt påkostade.

 

 Klicka här för att höra Mikael Samuelsson sjunga i föreställningen vi såg på Oscarsteatern. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrivit om denna upplevelse och visar upp autograferna som huvudpersonerna skrev till mig             

 

 

#Vaniljbulle #Matöppet #Julsaker #Mysig #Rensningsbestyr #Oscarsteatern #Mikael

Av Malin wiper - 6 januari 2018 11:30


 

Så här såg det ut utefter den gamla vägen mot Västerås i går. Det regnade och vägen var dyblöt och dom höll på med gatuarbeten. Det var så bra skyltat och sånt uppskattas. Vi vaknade så sent i dag och när vi tittade ut var det lite snö och solen bröt fram och hör och häpna minus 6 grader. Jag håller på att ta bort julsakerna nu så ordningen blir återställd. Jag har nu i två dagar gått igenom lådor och skåp men det är mycket kvar att göra. När vi flyttade hit så blev det inslängt lite huller om buller i överskåpen så det är på tiden att snygga till lite. Kommer in igen så fort jag hinner och har nåt att förmedla

 

Klicka här för att se häftiga paraplyställ i form av gummistövlar. Tyvärr är dom svindyra

 

                                      

 

   

Så här höstvackert var det för några veckor sen när vi åkte på gamla vägen som har blivit en favorit. Mindre stress, vackra vyer och inga bilköer. 

 

 

 

7 januari förra året såg det ut så här utanför vårt förra bostadsområde. Det var från baksidan av huset där vi hade balkongen. Det är nu drygt 10 månader sen vi flyttade därifrån.           

 

        

I Vaggeryds centrum såg det ut så här 12 januari 2017. Ha en fin lördag och tack för att ni tittade in.

 

 

 

                           

 


Det vackra soundtracket till filmen The Piano från 1993. Komponerat av Michael Nyman

 

 

                        

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och se vad som händer i min förra kommun

 


 

 #Vägen #Regnade #Mellansnacka #Bostadsområde #Vaggeryds #Piano 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards