Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 december 2017

Blandade bilder!

Av Malin wiper - 28 december 2017 08:00

  

Här kommer lite bilder från i går. Skall detta kallas vinter?..  . Vi har fått hösten tillbaka och det börjar grönska igen..  .  Fast vintern dyker ju upp numera efter alla juldagar och då vi fått ett nytt år. Ett år som jag hoppas blir bättre världsmässigt för nu är det ingen höjdare. Tryggheten utarmas och människor lider. Folk svälter och det krigas och hoten hopar sig. Min generation har haft det rätt skapligt och en trygghet som innefattar alla och man har solidariskt avstått i lön till tryggheten. Jag känner inte igen mig och är livrädd för vad som komma skall. Kanske inte för min egen del för jag har levt mitt liv men dom unga och dom som föds in i denna värld tänker jag på. Myndigheterna går ju ut med att alla bör ha saker hemma för att överleva om nåt händer och nåt sånt har inte skett sen andra världskriget. 

 

  

Ytterligare en tidig höstlik bild på gamla vägen in mot Västerås en decemberdag..                               


  

Vi åkte förbi ett stort fartyg i en del av Västerås Östra hamn


  

En jättesnygg skylt ovanför en bar i Västerås som heter Cornetto Bar

 

                                                  



En traktor med en liten kö bakom sig. På den gamla vägen ser man ofta traktorer och vägen är väldigt välskött och mysig att åka på. Jag gillar att det händer nåt och att det dyker upp lite hinder för vi har alldeles för bråttom numera, och det skall en högvarvare som jag uttala mig om..  


  

Se där! kom solen fram ännu mer och lyste upp det redan gröna omgivningen på gamla vägen en decemberdag   


  

Här i Västmanland kan man se märkliga moln som man inte såg i Småland. Rätt faschinerande


 


Med denna halvmåne önskar jag er en skön torsdag.  

 

Gyertyák     

 

   

Counting Crows med A Long December. Dom är ett amerikanskt rockband som bildades 1991 i San Francisco, Kalifornien



#Vinter #Världsmässigt #Krigas #Myndigheterna #Höstbild #Fartyg #Tåget #Cornetto #Traktor #Solen #Moln #Counting

 
 
Tezz på Andromeda

Tezz på Andromeda

28 december 2017 11:30

Jag håller med dej, både om samhällsklimatet och det övriga.
Oroar mig ofta för mina barn som dessutom bor i Stockholm, och där känns det ännu mer osäkert med allt som sker hela tiden. Här på Öland har vi haft plusgrader konstant. Endast en eller två nätter med någon minusgrad. Känns mer som höst /vår ute då solen kommer fram emellanåt och termometern visar 7-10 grader plus ute.
Ha en God fortsättning

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 december 2017 14:46

Det är verkligen oroligt och har man barn så oroar man sig för framtiden. Det verkar ju värst i stora städer men det sprider sig eftersom det inte finns så många poliser ute som förr. Fast det var ännu färre poliser i Småland där jag bodde förut. Man såg knappt nån ute men här ser man både poliser varje dag och även vakter på köpcentret.

Då har du samma temperatur som hos oss. Just nu regnar det och är mörkt och disigt. Då har ni ännu varmare än här

Tack för att du tittade in

Ha en God fortsättning själv
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards