Öppen Ridå

Alla inlägg under november 2017

Av Malin wiper - 3 november 2017 08:00


  

I västerås Stadspark finns en fantastisk skulptur med hästar


  

Här har jag fotat skulpturen på nära håll så man ser hur den första hästen befinner sig på land och sen simmar ut till andra sidan och sen kommer upp på andra sidan en sjö.

 

  

Detta står att läsa på skulpturen             

 

       

 

 

Framför det ståtliga Stadshuset


  

Lite av den stora utsmyckningen på Stadshuset 

 

  

 

Detta är andra gången jag fotar skor utanför en skobutik som heter Forsgrens skor. Så kul att dom gör nåt roligt på utsidan. Klicka här för att se skorna jag fotade i somras. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

 

 

Min man blev också förevigad i Västerås Stadspark på en liten scen. Va! är det fredag igen?. Nu går skam på torra land som dom sa förr i tiden: det betyder nu går det för långt. Önskar er en härlig fredag  

                   

#Skulptur #Hästen #Stadshuset #Utsmyckningen #Forsgrens #Man 

Av Malin wiper - 2 november 2017 14:30


  

Klicka här för att komma in på ett inlägg som jag skrev häromdan ang trädet dom sågade ner som stod en bit från vår balkong. Min man mejlade områdesansvarig och han svarade med att dom rensar bort träd som blivit för höga och dom kommer även att rusta upp gårdarna och byta ut och snygga till. Det låter ju bra och sen skrev han att dom skall sätta nya träd.

 

                animated-swing-image-0004                                         animated-swing-image-0004 

 

     

I morse när vi vaknade var det dags igen och denna gång lekparken som tydligen skulle bort och förnyas men det kändes ändå konstigt för vi har ju bara bott här drygt 6 månader och allt verkar hända nu. Antar att lekparken med gungor är utslitna och behöver förnyas

 

 
                       animated-under-construction-image-0012

 

 

Killarna som skötte om detta var supereffektiva och duktiga så det gick rätt snabbt. Dom var även jättenoga precis som dom som sågade ner trädet. 

 

  

Sen var det dags att lyfta upp den gamla gungställningen på flaket            

 

 

 

Det syndes att det var dags att byta gungställningen         

 

  

Efter att allt lagts på flaket så grävde dom upp nya gropar för den kommande gungställningen 

 

   

Sen åkte vi ut en sväng och när vi kom hem igen så såg det ut så här..  En ny gungställning var ditsatt, snabbt jobbat. Vi bor hos Hallstahem och det verkar vara ett bra bostadsföretag. Dom har ju sen förut rustat upp husen på utsidan och även bytt fönster. Det ser ju även bra ut inne i lägenheterna också. 

 

       


Eva Dahlgren med låten Gunga mig

 

 

#Trädet #Gårdarna #Lekparken #Supereffektiva #Grävde #Ditsatt #Eva 

Av Malin wiper - 2 november 2017 08:00

  

God Morgon! Hoppas natten varit sömnrik så ni har en pigg dag att se fram emot. Vi skall till gymmet för att få en energikick som verkligen behövs för vi har varit så slöa på sista tiden. I går skulle vi städa men kom av oss helt. I dag får vi ta nya tag och har lite saker på gång för att aktivera oss mer och inte bara stagnera. Tur att vi hade så kul på Hallstaparken i fredags för sånt behövs för att skaka liv i oss just nu. Det mesta är klart i vår lägenhet och vi skall bara måla en stol, tapetsera hallen och städa ur överskåpen i hallen så vi får plats med lite annat än bara onödiga saker.

 

                                 

Lotus Valencia 

 

Nu har i alla fall min man fått liv i sin stationära dator genom ett antal ingrepp med ny hårddisk, ny fläkt och uppdateringar mm så nu funkar den igen och vi skall även sätta in ny hårddisk i vår reserv-laptop så vi inte står där utan om nåt händer. Förr slapp man så många kostnader med teknik som skall bytas ut efter bara några år. Min laptop är nu 6 år gammal men jag är glad att jag köpte en sån dyr för ljudet är så bra så det är ett nöje att sitta med lurarna och lyssna på musik sen fungerar den bra förutom att min man måste gå in och göra ren den och byta fläkt

 

 

                    


Ideas

 

  

Nu önskar er denna glasögonpumpa er en bra dag med många synintryck och härliga upplevesler

 

      

Anastacia med Cowboys & Kisses. Det finns några artister som inte tar av sig glasögonen bara för att dom blivit kända. Det är som att det skulle vara fult med glasögon men jag tycker det är jättesnyggt och alla artister behöver inte stöpas i samma ram. Det var en tjej i Idol denna omgång som också hade på sig sina glasögon och det tycker jag är toppen. Hon heter Erika Bitanji. Annars ser man ofta att så fort dom kommer fram så skall dom stylas om och glasögonen är det som åker först. Män bryr sig inte om sånt utan där ser man fler som bär glasögon. 

 

                                      


Polyvore


#Sömnrik #Stationära #Glasögonpumpa #Anastacia

Av Malin wiper - 1 november 2017 15:15


 

Mr T och jag promenerade omkring i Västerås Stadspark och såg denna man gå omkring i sin färgstarka häftiga outfit. Han gick där likt en tidsresenär och man kunde inte annat än stanna och känna magin sprida sig i den höstlika vackra parken

 

                                                                    

   

Jag hörde mig själv ropa hallå! jag är väl för galen..  mannen vänder sig om och ser så glad ut så jag tog mod till mig och frågade: får jag fota dig till min blogg? Ja! hörde jag honom säga då och jag förstår att det inte är första gången han blir tillfrågad.

 

 

Bakifrån ser man att han har en "rastahästsvans" och hans överdel har ett jättesnyggt mönster som glimmade till. Han var så vänlig och tillmötesgående så om du ser detta så tackar jag så mycket..  

 

                                                                   

   

Här ser han verkligen ut som en "Tidsresenär" och skägget var pricken över iet. Glasögonen på hatten passade verkligen in också. Han talade om att det var hans fru som introducerade honom i denna stil som heter "Steampunk" (ångpunk) är en typ av science fiction och estetik som grundar sig på ångmaskiner, luftballonger, mekaniska matematikmaskiner och annan teknik från industriella revolutionen. Den tog sin början i slutet av 1700-talet men före andra industriella revolutionen 1870-1914. Klicka här för att läsa lite mer om Steampunk. Klicka här för att komma in på en boksida ang Steampunk

 

Klicka här för att se när Tapani Sokero gifte sig. Klicka här för att komma in på hans facebook

 

                                          

Steampunk clock 

   

Mannen som heter Tapani har designat sin egen häftiga väska. Den är ju bara för läcker och det visar sig att han är Gallerist på Galleri SoHo i Västerås. En utställning som heter Pånyttfödelse pågår från 5/11-25/11. Utställare är då Sylvia Dahlberg


                  

                     animated-gear-image-0007                 animated-gear-image-0007             animated-gear-image-0007                 animated-gear-image-0007        


        

Steampunk Revolution by Abney Park 

    



#Stadspark #Tidsresenär #Mannen #Rastahästsvans #Steampunk #Estetik #Galleri #Sylvia #Abney 

Av Malin wiper - 1 november 2017 09:15

 

                           

 

 

I dag på morgonen  får det bli nåt glittrigt med The Pointers Sisters. I backen ligger LP sivan Break Ut. The Pointers Sister är en amerikansk musikgrupp från Oakland i Kalifornien bestående av systrarna Anita, Bonnie, Ruth och June (June död 2006). Gruppen hade sin storhetstid som en discogrupp i början av 1980-talet, men fanns redan på 1970-talet som ett funk-insprirerat band. gruppen hade stor spännvidd musikaliskt och inkluderade genrer som pop, disco, jazz, elektronisk musik, bebop, blues, soul, funk, dance, country och rock. Bland gruppens mest kända låtar är I'm so excited, Automatic, Slow Hand, Jump och Neutron Dance. Under senare delen av 1980-talet minskade populariteten  

 


Neutron Dance är den låt jag mest förknippar gruppen på grund av att det är ett av ledmotiven till filmen "Beverly Hills Cop" från 1984 

      

   

Jag har fått en bloggsvacka så jag kommer tillbaka så fort jag fått tillbaka inspirationen. Nu är det "Lilla lördag" och det var som en helgdag mitt i veckan förut. Numera är den som vilken dag som helst. Ännu längre tillbaka i tiden kallades den för  "Lillördag", även piglördag, det är en benämning för den vardag, vanlig onsdag som förr utgjorde ledig dag för tjänstefolk och hushållsarbetare. Dessutom såg jag att det är 1 november i dag och jag hoppas ni alla får en toppendag

              

  

#Pointers #Neutron #Bloggsvacka 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards