Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 november 2017

Av Malin wiper - 18 november 2017 15:00

  

Vi har dragit in på utefikat och tog med oss fika ut i dag men tyvärr började det regna så vi fick sitta inne i bilen. Vi stannade en stund i Västerås småbåtshamn och bara satt där och tittade ut på båtar som var upptagna för sin vitervila.  

 

 

Sen åkte vi omkring och tittade på lite båtar som låg under presenningar tills sjösättning nästa vår igen. Så fort som tiden går numera så är snart våren här igen..  

 

 

Jag gick ur bilen och fotade lite medans Mr T satt kvar. Han får ofta vänta på sin fru..  

 

    

Chris Janson med Buy Me s boat. Chris Janson föddes 1986 och är en amerikansk sångare och låtskrivare. Han har bland annat skrivit singlar för Tim McGraw  

 

   

Gamla träbåtar är snygga

 

   

En gångväg med liten fin bro man såg från båtstället      

 

  

En segelbåt med namnet Theta på sin vinterförvaring. Jag fotade lite mer men det får jag ta med i ett annat inlägg. Efter en stund så avstannade regnet och solen bröt fram ur molnen. Vi var inte ute så länge för min man var inte i form och hade sovit dåligt på natten så nu sitter han vid datorn och scannar in bilder från föräldrarnas album. En DVD är klar och nu är snart en till färdig så nu händer det nåt. Han sitter där i lugn och ro medans jag fixar mat och diskar. Jag har blivit rena rama hemmafrun och får nog ta och skaffa ett förkläde..  . Ha nu en fortsatt fin lördag


#Utefika #Småbåtshamn #Presenningar #Chris #Träbåtar #Bro #Scannar

Av Malin wiper - 18 november 2017 10:15


 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


Såg i går att Rikard Wolff  dött och det känns sorgligt och 59 år är ingen ålder.  Jag kände ändå på mig att nåt var på gång när han hade sån utvecklad lungefysem/kol så andningen var starkt påverkad. Jag tyckte han var både en bra skådespelare och sångare och även en suverän teaterskådespelare och med den rösten så var det nog mäktigt att sitta där i salongen. Hans röst gick inte att ta miste på och det var inte för inte att han var så bra på att tolka franska sångare/sångerskor.

 

                                                                   

 

Rikard Wolff föddes 1958 i Fasta i Stocholm och han dog i går 17 november. Jag har själv sett alla Änglagårdsfilmer och tyckte han gjorde en jättebra rolltolkning. Jag hade gärna velat se honom spela teater också men det blev aldrig av tyvärr. Richard hade många roller på dramaten i bland annat "I Väntan på Godot" och i A chorus Line på Göteborgs Operan. Han röst passar verkligen bra till fransk chanson. Klicka här för att höra en av låtarna inom den genren. Klicka här för att höra honom tolka Jacques Brel

 

   

Den första låten jag hörde med Rikard Wolff var Pojken på månen som jag tycker är magisk och hans röst går rakt in i hjärtat. Den är sorglig men melodin griper ett stadigt tag. Tänker på hans dotter, övriga familj och vänner. Rest In peace..  Rikard Wolff

 

 

                                     

 

När jag träffade Mr T så hade han rökt i 20 år och jag som aldrig rökt mådde rätt dåligt av hans röklukt som satt i kläderna och doftade från munnen och inte bara det för jag var själv mögel- och lösningsmedel-skadad och det gjorde saken värre. Jag sa till honom att det kunde nog inte bli nåt mellan oss på grund av rökningen. Det kändes hemskt att säga så men han tog till sig detta och tuggade en längre tid på nicorett tuggummi. Till slut tappade han en plomb och förstod att han måste lägga av helt. Efter nåt år så försvann mycket av rökbegäret men han gick upp lite i vikt för han började äta lite mer och även godis. Fast jag inte tvingade honom på nåt vis eller tjatade för jag tyckte det var upp till honom och vet hur svårt det är själv när man har en last. Jag var ju sockerberoende själv

 

                                                                           

 

Trots att han slutade efter 20 år så fick han Kol men en lindrigare sort. När han sen fick sömnapné och måste ha en snarkapparat så blev lungorna flexiblare  så  han andas djupare och fick ut koldioxinet så nu har han inga problem längre. Han sa till mig en gång att jag räddat hans liv eftersom många år senare fick  han en hjärtinfarkt och den hade kanske tagit hans liv i och med långvarig rökning och kolen hade blivit mycket allvarligare

 

Jag önskar er nu en jättefin helg kära läsare

 

 

#Rikard #Lungemfysem #Änglagårdsfilmer #Chanson #Månen #Sömnapné

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards