Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 november 2017

Av Malin wiper - 15 november 2017 14:30


  

Vi äter ju lite vegetarisk mat ibland och då är det Hälsans Kök som gäller för dom är godast enligt mig och min man. Deras bullar och burgare är njutbara. Vi skall även leta recept för att göra egna vegetariska burgare och frysa in så vi bara har att ta upp. Fast ibland orkar man inte göra allt från grunden och då är det bra att kunna använda sig av dessa frysta produkter       


 

Nu har Hälsans Kök kommit ut med en ny sort och den heter Quinoa med Grönkål & Broccoli


  

Vi har nu testat och vräkte på med två biffar  var men det blev för mycket för dom är ganska tjocka och mättande till tusen. Vi tyckte båda om dessa men inte lika mycket som deras bullar och hamburgare för det var en krydda i dessa som inte föll mig helt i smaken. Till biffarna hade vi buljongkokta rotsaker såsom potatis, morötter och palsternacka. Såsen gjorde vi med purjolök och grädde plus lite kryddor. Vi fräste purjolöken och hällde sen på grädde och hade på lite citron, svartpeppar och lite andra smaksättare och kryddor vi använder. Sen kokar man ihop allt tills grädden tjocknar lite och det blir jättebra utan redning.           

 

  

Fast med en klick gelé så försvann den kryddan lite och jag åt upp min biff och gillade även konsistensen. Nu har vi även hittat en vinbärsgelé som är den godaste utav dom vi testat förut. Den är ekologisk och kommer från Torfolk Gård och det jag gillar är att det inte är nåt konserveringsmedel tillsatt och inga E-nummer. Den håller inte lika länge men inom en månad har man ju ändå ätit upp den. Dessutom innehåller den 43% bär så den har mer bäsmak och känns mustig                 


 


Till maten drack vi varsin alkoholfri öl av sorten staropramen. Annars gillar jag bäst Carlsbergs alkoholfria    


 

  

Panflöjtisten Leo Rojas med Earth Song. Han har jag haft i bloggen ett antal gånger för jag gillar panflöjt och honom. Klicka här för att läsa lite om honom                  


 


#Hälsans #Quinoa #Biffar #Torfolk #Staropramen #Leo

Av Malin wiper - 15 november 2017 09:45



                          


Det är vintervitt ute men det har slutat snöa för tillfället. I går fick vi ett strömavbrott i hela området och det blev helt becksvart. Nästa gång skall vi vara förberedda med ficklampor som vi fick leta efter denna gång i mörkret. Det är lika bra att ha lite överlevnadssaker också för man vet aldrig vad som kan hända. Vi fick famla oss fram i mörkret för att tända stearinljus och lyktor men vi hittade både en ficklampa och pannlampa. Sen kom vi på att vi har en jättebra lampa i bilen som jag fick av min son som lyser rätt skarpt så den skall vi ta in. Tankarna kom på vad man gjorde innan vi hade nätet eftersom man blir så ställd av ett strömavbrott. 

 

                   Electricity - GIFMANIA                               Electricity - GIFMANIA          

 

    


Vad passar väl inte bättre nu än Leila K med Electric. Den är verkligen elektrisk och hon var på toppen av sin karriären och sen vet dom flesta hur det tyvärr gick sen

 

      
                             Electricity - GIFMANIA



 


I dag skall vi göra ett nytt försök på Vårdcentralen för att ta influensavaccinet för sist var det kaos där och vi gav upp. Kölapparna stämde inte med numren som kom upp och ingen visade att man skulle fylla i ett papper före. Vi frågade folk men ingen visste nåt. På Vårdcentralen i Vaggeryd var det bara att gå in och ingen kaos uppstod för vi fick bra information. Jag är ju även lite kluven om jag skall ta sprutan för sen jag började ta den för 2 år sedan så har jag varit förkyld flera gånger/år från att ha varit förkylningsfri i 14 år. Jag har verkligen beslutsamhetsångest. Jag är ju inte i riskzonen på grund av nån eller några sjukdomar så jag vet inte. 

 

                              animated-email-image-0786                         animated-email-image-0786            

 

Vi vaknade inte förrens 09.00 så vi har sovit länge på mornarna men varit uppe till efter midnatt i flera dagar nu. I dag skall jag byta mina mejladresser så jag förhoppningsvis kan börja mejla igen och ta emot mejl utan krångel. Jag har redan kommit på vad adressen skall heta så jag mejlar alla jag känner så ni får min nya mejladress. Ha nu en skön dag kära ni och sköt om er

 


 

#Strömavbrott #Leila #Influensavaccinet #Mejladress

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards