Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 november 2017

FORD CROWN VICTORIA 2007 och Patti LaBelle

Av Malin wiper - 13 november 2017 14:00


 


När vi var ute och åkte med bilen sist så såg vi denna bil på vägen. Det  såg ut som en annorlunda polisbil. Fast det stod "Police" istället för Polis på sidorna. Vi följde efter tills bilen parkerade och frågade paret om jag fick fota och det gick bra. Bilen är en Ford Crown Victoria från 2007. Klicka här för att se några i USA polisbilar av samma märke. Klicka här för att se den i liten modellbil


  

Klicka här för att se en annan Ford Crown Victoria från 2007 utan polismärkning. Klicka här för att se lite mer av bilen som policebil

 

                    animated-usa-flag-image-0036                                animated-usa-flag-image-0036  




   

Klicka här för att komma in på en facebook-sida där det bara finns detta bilmärke


 

Sett från baklucka och ruta.    



På taket larm- varningsljus. Jag var så uppspelt på att få fota så jag glömde ställa frågor till paret          


 



Ett av soundtracken till Beverly Hills Cop. Sjungs här av Patti LaBelle "Stir It up" 



Sidan på lite närmare håll. Bilen såg så läcker ut när jag såg den åka på vägen men man kan inte ta miste på denna och en Svensk polisbil, men kul är det att få se nåt annat än dom vanliga bilarna    


Jag har lite mindre tid för bloggen just nu då min man inte kan göra lika mycket som förut i hemmet. Jag har fullt upp med matlagning, handla, disk, bäddning, städning mm och man märker vilken tid det tar när man skall göra allt själv. Jag kan ju dessutom inte själv göra allt på en gång på grund av rygg och nacke så jag får ta ett rum i taget då jag städar. Först nu kan jag sätta mig vid datorn en stund. Vi har även hunnit gå en liten promenad ner till centrum och det tar högst 5 minuter. Bilen är inne för byte av framrutan som fick ett stenskott. Ha nu en skön dag kära läsare

 

 

#Police #Crown #Beverly #Patti #Varningsljus  

 
 
Hebbe

Hebbe

13 november 2017 14:32

Kristian känner jag ingen,men däremot flera Krister..Inget av namnen är väl särskilt poppis numera..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

13 november 2017 15:06

Ja du namnen kommer och går och vissa får en revival.

Ha det bra
kram

 
Hebbe

Hebbe

13 november 2017 14:38

Refreshments är kanske det populäraste Rockbandet i landet.Micke som spelade saxofon är ju inte med längre i bandet,vi är goda kamrater sen många år.Joakim som sjunger och spelar bas,han bor i Furuvik,han skriver de flesta av låtarna..Det kommer fler låtar med dom framöver..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

13 november 2017 15:07

Vad syndatt Micke inte är med där längre och jag gillar saxofon. Vad kul att han bor i Furuvik. Där var jag ofta då jag bodde i Gävle. Då har jag mer musik att se fram emot hos dig
kram

 
Åke

Åke

14 november 2017 03:52

Härligt inlägg 👍 Bilen var fin 😃 Men jag föredrar den i 50 tals versionen 😊

http://www.nacka144.se

Malin wiper

14 november 2017 09:22

Tack! Jag gillar också bilar från 1950-talet. När du förut nämnde detta om raggare så kan vi ju ha stött på varandra i Sundsvall ;)

Ha det bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards