Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 november 2017

Av Malin wiper - 8 november 2017 16:00


  

Vi hade sån otur så vi fick ett stenskott på framrutan på bilen för en vecka sen då vi åkte på motorvägen. När vi köpte denna begagnade bil så var framrutan nästan ny så det var trist. Vi trodde vi skulle kunna stoppa sprickan till att sprida sig över glasrutan. Det finns ett glasmästeri här i Hallstahammar som heter Björkmans Glasmästeri. Vi åkte in dit och rådfrågade en man där och han sa att hela rutan måste bytas. Det blir 1500 i självrisk som vi inte räknat med nu men det måste göras så vi fick en tid på måndag och då får vi tillbaka bilen på eftermiddagen. Han som tog hand om oss var jättetrevlig så det kändes jättebra. Toppen att vi har en sån firma här i Hallsta. 

 

             animated-house-image-0127                                                     animated-house-image-0127          


I vårt bostadsområde är det inte bara lekparkerna som förnyas utan hela området och dom kommer att börja med vårt hus. I vår skall dom byta fönster och isolera utsidan av dessa i sovrum och badrum. Det kommer bli säkerhetsdörrar utan nycklar så istället blir det som på hotell kort att stoppa in. Även porttelefon kommer att sättas in och det blir stängda portar.


Till hösten kommer dom att göra om badrummen så man även får toalettstol där och dusch. Då har vi två toaletter helt plötsligt men det som kommer att bli jobbigt är att dom samtidigt gör stambyte och det tar 5 veckor. Det bästa vore om man kunde resa bort då men vi har inte råd att vara borta 5 veckor när vi nyss flyttat och bytt mycket av vårt bohag och även var tvungen att köpa ny bil på grund av att vår förra helt plötsligt la av.

 

                                         


Toilet night lamp 

 

Det kommer att komma ut en broschyr om precis exakt vad som skall göra och sen skall dom fixa för alla så gott det går så det fungerar. Det blir till att göra allt i baracker på gården. Hallstahem är ute i god tid för att tala om detta och vi har märkt att dom har stor omsorg om människorna här och är väldigt lyhörda. Det är ett fint och trivsamt område. Sen får vi hyresgäster bestämma själva om vi vill ha köket reparerat så det blir möjlighet till tillval. Det som inte är så roligt är att hyran kommer att höjas 1000 kr/månad så vi måste dra åt svångremmen och gör oss nog av med garaget till våren. Bilen kommer att vara betald till hösten så där har vi också en tusenlapp och min man och jag skall fundera på om vi kan arbeta så smått med nåt som våra kroppar klarar av för flytta härifrån vill vi inte

 

  


Kände för den klassiska låten When I'm Cleaning Windows med George Formby. George Formby föddes 1904 och dog 1961. Han var en brittisk sångare, musiker, skådespelare och komiker. Ha nu en fortsatt fin dag

 

              

Ukulele på prisjakt

 

  

 

#Björkmans #Bostadsområde #Fönster #Portar #Badrummen #Stambyte #Broschyr #Baracker #George  

Av Malin wiper - 8 november 2017 10:00


  

Så här kommer det att se ut ett tag framöver. Min man gåendes med en krycka. Jag promenerade ner till centrum i går för att handla mat men i dag tog jag bilen så min man kunde åka med. Vi bestämde oss för att gå in på Hallsta Café & Bar för att ta oss en kopp kaffe. Vi måste ju trösta oss lite och det är ju så nära dit från oss

 

                         


Det finns färgstarka roligare kryckor men dom får man köpa själv. Klicka här för att se vart jag hittade bilden. Nu har han fått låna en krycka på Vårdcentralen

 

  

Vi tog varsin minibagett med ost och skinka och dom är alltid så goda                              

 

   

Dagens lunch skrivs ner på denna svarta tavla           

 

   

Kocken hade bakat jättegoda kakor och vi fick oss ett smakprov

 

  

När vi sen gick så tog jag en bild på föreståndaren till höger och en kvinna som arbetar där. Nästa vecka kommer dom ut med nya öppettider.

                                     


  

Detta är en av mina nutida favoritsångerskor. Har haft henne inne i bloggen några gånger med olika låtar. Detta är en cover på Queen Bohemian Rhapsody och jag tycker Imany gör den bra och lite annorlunda. Musikerna är också väldigt innovativa och skickliga. Jag njuter och får gåshud

 

 

#Krycka #Hallsta #Minibagett #Dagens #Kakor #Föreståndaren

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards