Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 november 2017

Av Malin wiper - 7 november 2017 16:45


 


I brevlådan kom en påse i dag med ett fint klistermärke i form av hjärta. Jag blev väldigt nyfiken så jag slet upp det direkt..  

 

              

 

   

Det visade sig vara från min första nätvän Petra som jag lärde känna på Matsajten Tasteline och sen drev hon en blogg i flera år  men nu finns hon på facebook. Jag tog fram denna silvriga snygga smyckepåse ur paketet.

 

                                                       

 

   

Wow! Kolla in vilka läckra nyckelringar hon skickat till mig och med det ett jättefint brev. Hon tyckte jag haft så besvärligt i många år med ryggen och ville uppmuntra mig. Jag började gråta för det var så gulligt och fint av henne. Petra är en toppentjej som jag bara har gott att säga om och tänk vad länge vi kännt varandra på nätet. Tusen tack snälla gulliga du..      

 

                                                                                                      

 

Petra är även duktig på att göra smycken så klicka här för att se två par örhängen som hon tillverkat. Jag har dom bara till fint och kläder som passar till. Nu skall jag sätta mina nycklar på dessa häftiga nyckelringar. Ha nu en fin kväll.  

                                    

     


Här kommer nu så passande "Låten dom spelar när filmen är slut" med Peter Lemar

 

                                       



#Nätvän #Nyckelringar #Gulligt #Smycken #Peter

 

Av Malin wiper - 7 november 2017 10:15


  

Min man fick en akuttid till Vårdcentralen i går eftermiddag. Läkaren sa att han skulle skicka en snabbremiss på grund av för lite brosk i knät, nedslitet alltså. Det är värst med vänster knä. Dom skall gå in med titthål för det var benavlagringar också när läkaren kollade röntgenbilderna. Remissen har nu gått till Ortopeden och under tiden måste han gå på en krycka för att inte skada höften mer. Han får heller inte gå några längre sträckor och gymmet är inte att tänka på nu.

 

  

Bild som min son tog för ett tag sen med tre Mr T i Västerås hamn

 

I går blev jag verkligen glatt överraskad då mobilen ringde och det var min bloggläsare Lena som blivit en vän till mig. Hon har läst min blogg sen 2009 och det känns fantastiskt roligt. Vi bytte mobilnummer för ett tag sen men jag har inte vågat ringa och jag är lite blyg när jag inte träffat personen förut men det gick så lätt att prata med henne så vi höll låda rätt länge.

 

                               

Etsy


Sen tyckte jag vi var rätt lika varandra i mycket och hon är också en lite högvarvare som jag..  . Nu är isen bruten och jag skall ringa henne nästa gång. Hon har en fantastisk röst och en härlig Göteborsk dialekt. Jag har ju bott i Göteborg sammanlagt 10 år. Vi har mejlat varandra flera år nu och det har varit givande. Hon har även tipsat mig om händelser ex musik, saker i Göteborg mm. Tack för ett revligt samtal..    

 

   

Bild jag tog av månen häromdan vid 09.00-tiden Den var nästan fullmåne. Vi vaknade inte förrens 09.30 i dag och det var frost ute på gräsmattan men solen skiner.  Min man har lite mindre värk i dag och det är på grund av vanliga värktabletter, vila och att han haft isomslag på knät som tar ner svullnaden. Idrottsmän han använt sig av det i alla tider. Visst! har man olidlig värk så måste man ta starkare tabletter tills man får den vård man behöver. Läkaren sa dock att han skulle bara ta sånt i nödfall tills han kommer in på mer undersökning. Nu skall jag sätta på lite avlsappningsmusik och sätta mig i soffan och göra avslappning för jag är lite uppstressad och har lite krypande ångest. Ha nu en härlig tisdag kära läsare

 


Harvest Moon med Neil Young



 

#Vårdcentralen #Knät #Ortopeden #Bloggläsaren #Dialekt #Mejlat #Månen #Neil 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards