Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 november 2017

Av Malin wiper - 6 november 2017 14:00



                                   


  

Nu har jag fått ihop ett gäng skyltar igen och denna gång i Västerås. Så punkten "Skyltar som sticker ut" är inte slut än och nu är jag inne på del 4. På bilden ser ni en fin gammal neonskylt som Forsgrens Skor har behållet och det uppskattas. Jag gissar på att den är från 1960-talet

 

Klicka här för att komma in på deras facebook       


  

Den här skylten har vi gått förbi ett antal gånger och den är rätt kul. Friseringen heter som sagt var Barbie and Ken. Friseringen har fått toppbetyg och anses väldigt populär

 

Klicka här för att komma in på deras facebook

         

Lyckliga fåret


 

På skylten i ovanför friseringen så har dom varit så här rakt på sak..  


  

Nästa skylt är en neonskylt som är jättesnygg och den sitter ovanför Ekströms Konst. Jag uppskattar att det finns sån blandning av både nya och gamla skyltar

 

Klicka här för att komma in på deras facebook           


   

Efter det kommer en skylt på Hultmans. Klicka här för att läsa om Hultmans där det numera är ett Galleri


  

Sen finns det en skobutik som heter Ryns Skor i centrala Västerås. Dom har också en gammal neonskylt som lyser på kvällen. Tyvärr var det svårt att få en snygg bild på skylten. Dom har även en filial på Erikslunds Shoppingcenter

 


Dan Fogelberg med Dancing Shoes. Dan Fogelberg föddes 1951 och dog 2007 i en ålder av 56 år. Han var en amerikansk sångare, låtskrivare och musiker. Fogelbergs största hit var Longer från 1979 som nådde amerikanska Billboard-listans andra plats. Han spelade även med andra artister, bland andra Emmylou Harris och Vince Gill

 

I går var det regn men i dag skiner solen, det är vindstilla och 8 grader varmt. Ha en fortsatt fin dag.

 


 

#Skyltar #Forsgrens #Barbie #Neonskylt #Ekströms #Hultmans #Ryns #Dan


Av Malin wiper - 6 november 2017 09:30


  

En av gångerna vi träffade min son i Enköping så åkte vi ner till hamnen och kollade lite båtar. Här en som dom höll på att hissa upp med en kran för att föras till sin vintervila


 

Vi stod på andra sidan och fotade och filmade. Det var fullt pådrag och massor av folk samlade

 

                               


Amazon

  

Här hade båten kommit upp en bit från vattnet


Jag kunde inte låta bli att filma så här kommer ett klipp. Min son eller min man skall lära mig hur man lägger in musik till mina filmklipp. Jag vet hur man gör när man gör bildspel men detta är nåt annat och då var jag med i såna sajter

 

  

Det var så lyriskt och vindstilla så man gick ner i varv flera grader. Det är alltid så mysigt att gå omkring i en småbåtshamn, rena rama mindfulness                      

 

 

 

Det jobbades för fullt med båtarna nu som kommit upp på land för vinterförvaring                       

 

   

 Här hör ni Harry Nilsson i låtenWithout You. Han var en sångare och kompositör, ofta känd enbart som Nilsson. Han var av Svensk härkomst- hans föräldrar var svenska cirkusartister som var kända för sin "luftbalett". Nilsson hade sin storhetstid på 1960-talet och 1970-talet då han räknades som en av de verkligt stora i amerikansk musikvärld. Han dog 1994 52 år gammal. Han var nära vän med John Lennon och Ringo Starr. Ett medfött hjärtfel gjorde att han avled

 

Detta inlägg ovan har några veckor på nacken.. Nu önskar jag er en skön början på en ny novembervecka             

 

 

                       

#Enköping #Hamnen #Vintervila #Båten #Vindstilla #Harry

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards