Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 november 2017

Av Malin wiper - 5 november 2017 15:45


  

Vackert blockljus vi fått av Camilla innan vi flyttade


Eftersom vi inte kunde komma iväg till en minneslund nu så tände min man och jag ett ljus för dom som gått bort i våra släkter och jag köpte lite blommor. Sen satt vi där ett bra tag och pratade minnen. Sist var det min mamma och min mans mamma. Det var så nyligen dom dog så det kommer över oss hela tiden och saknaden är stor.  Det känns så overkligt men som tröst står jag framför ett foto varje morgon och kväll och pratar med min mamma än om det slutar med tårar och gör ont. Vi tänker på er alla som gått ur tiden sen min man och jag träffades och det är rätt många när jag börjar räkna efter i bådas våra släkter. Döden skall ju vara naturlig men varför känns det inte så?. Jag vill helst inte tänka på att jag skall dö utan försöka leva i nuet annars förstör man tid.   

Stor kram till er alla vart ni än befinner er. Vi älskar er..  

 

                                      



Thorstein Bergman med Om du nånsin kommer fram till Samarkand.

 

                                 


#Minneslund #Ljus #Mamma #Foto #Thorsten

Av Malin wiper - 5 november 2017 08:00


 

Nu var det några dagar sen jag vände blad i min nostalgikalender. I novembersidan kan man se reklam för en choklad som hette "Mellan-Mål" från Thule. Klicka här för att komma in på en antiksida och se lite mer..känner mig själv antik varje gång jag vänder blad i kalendern..     

 

 

Mellan-Mål lanserades av Choklad-Thule 1936 och precis som kexchoklad var det fråga om chokladöverdragna kex. När Cloetta köpte upp Choklad-Thule 1969 behöll man varumärket men lagom till att mellanmålet skulle fylla 60 år 1969 så bytte man namn på chokladkakan till Sportlunch och det kom jag själv ihåg

 


Så här kunde reklamen se ut för Sportlunch som chokladen kallades från 1969

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Klicka här för att komma in på en riktigt häftig nostalgisida            


 

Den var lite som kexchokladen men en del tyckte "Mellan-Mål" var godare eftersom det var en liten fyllning i den också.  Den kostade 85 öre..  Jag har ju själv upplevt ettöringar och när jag var liten fanns det ettöres godis..  . Det fanns även 5:öringar och 2:öringar             


 

Min man kan knappt gå så det är tur att han fick en ny arbetsstol av mig så han kan rulla omkring  för jag är så rädd att han skall ramla. Nu går han på värktabletter och jag hjälper honom att sätta på isbandage. Vi tror han kan klara sig tills på måndag morgon då vi ringer Vårdcentralen. Han har blivit sämre och sämre och nu då det var dags för kortisonspruta så fick han ingen. Vi skulle ha åkt iväg till en minneslund i dag för att tända ljus för dom som gått bort i våra släkter. Jag hade köpt jättefina ljus men jag får se om jag åker själv för att kolla om det finns nån fin minneslund i närheten. Sköt om er och ha en vilsam söndag

 


#Nostalgikalender #Mellanmål #Thule #Nostalgisida #Ettöres

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards