Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 november 2017

Av Malin wiper - 4 november 2017 17:00


 

I första rummet har dom en scen med ridå och massor av spotlights av alla de slag. Här sitter min man och pratar med Joakim vid borden dom ställt uppe på scenen. Vi tog vår fika där och åt Baibas specialare som ni ser längre ner på sidan         

 

   

Här blir det lite åka av för jag är för snabb med att filma så varning för yrsel och illamående..   


Häftiga Baiba i bardelen och bakom den öppna dörren lokalen vi satt först i. Baiba ser ut som "TheWoman In Red". Klicka här för att höra ett ledmotiv ur filmen

 

                            

  

Här ser ni Baibas specialare som var som en kakbakelse så ljuvligt god med olika lager av smördeg och fyllning. Ingen av oss hade ätit nåt liknande så vi njöt och struntade i kalorierna..    . Jag blir aldrig en 56 kilos böna igen men kanske jag kan gå ner till 70 kg. 

 

 

Trevliga och tillmötesgående busspassagerare..  

       

                            


  

Häftiga inramade filmaffischer hängde i en gång

 

Här kommer ett lite filmklipp från rummet där bussen är inbyggd. Det är ett långsammare tempo på detta klipp för det var min man som filmade..  


  

Nu flödar nostalgin när jag såg parkeringsautomaten. Jag känner igen den sortern från då jag tog körkort och köpte bil. När man skulle parkera så la man i en slant och vred om. Jag tror vi hade kulramar när jag var barn

 

     animated-ball-image-0009                animated-ball-image-0009                     animated-ball-image-0009                animated-ball-image-0009               animated-ball-image-0009                animated-ball-image-0009            


 

Kolla in så läcker scenen är, och jag önskar att jag kunde sjunga lika bra som förr. Då hade jag tagit mikrofonen och kört en karaoke. Sen operationen i min sköldkörtel så kommer jag inte upp på höga toner längre men jag kan få fram en kraftig bas...  På sidan ser man deras snygga jukebox

 

  

Ännu en bild som visar vart vi satt och njöt på slutet


#Scen #Joakim #Baiba #Specialare #Busspassagerare #Filmaffischer #Parkeringsautomaten #Mikrofonen

Av Malin wiper - 4 november 2017 14:30


  

Tyvärr var det svårt att få bra bilder i mörkret och även inomhus men jag har försökt att fixa dom så gott det går. Vi var på Östanbro Cruisin' Café i går och här ser ni Joakim stå utanför Babibas och hans hus och grilla hamburgare. Det var så pass varmt så det funkade. 

 

                                                  


Bodum grillverktyg


  

Dom har en fantastisk grill där det ryms många hamburgare åt gången och Joakim är ett proffs på detta och dom är dom godaste hamburgarna jag ätit och det vill inte säga lite för en som varit med så länge som mig. Dom är stora men rätt tunna och det gillar jag. Sen är dom så bra kryddade och råvarorna är av lyxig variant och stekta precis lagomt


  

Baiba hade lagt upp dom goda hamburgerbröden så snyggt i papper och sen är det bara att fylla hamburgarna med det man gillar. Allt står på ett bord inomhus och det finns massor av såser, lök, sallad, ost mm att fylla hamburgaren med. Min svåger tyckte också att dom var supergoda så vi bara satt och njöt


 

Här fotar jag svågern med sköna Baiba. Det är så häftigt för man sitter och myser i en inbyggd buss från 1963. Som ni ser på bordet så har vi verkligen förlustat oss

 

      

Tre "Musketörer" lite 1960-tals suddiga man jag tar med den ändå..  

 

                                                         

 

   

Det är så läckert och retro överallt så man hittar nya detaljer varje gång man är där

 

 

Här hade det kommit lite folk som satt och myste och pratade sen är Baiba och Joakim så uppmärksamma så dom går omkring och pratar med folk så det blir så trivsamt. Jag är ju själv lite blyg för vi känner ju knappt nån eftersom vi är relativt nyinflyttade i Västmanland. Klicka här för att se hur vi halkade in i detta. Så kan det gå om man åker omkring med bilen på mindre vägar             

 

Klicka här för att se när vi var dit 29 juli. Klicka här för att se lite mer. Klicka här för att se ännu mer. Klicka här för att läsa om paret Baiba och Joakim i en tidning 

 

  

Sen började mittenborden fyllas också. Det är spotlights överallt och en del går efter musikljudet. 

 

      


Jerry Lee Lewis med Great Balls Of Fire. Jag har ju träffat och sett hans syster Linda Gail Lewis hos  Karlssons på Kajen i somras och hon har också sån energi och musikalitet

 

   

Det är ju så läckert och det verkar som många i dom nya generationerna dras till 1940-1960-talsstilen


  
Både min man, hans bror och jag gick loss på flipperspelen och när man hållit på ett tag så blir man bättre på detta. Nu får jag inte plats med mer här så det kommer en del 2 också. Min man tog lite bilder men bara några går att få till.         

 

 

Fortsättning följer..........................

 

 

#Östanbro #Grilla #Hamburgare #Baiba #Musketörer #Retro #Joakim #Mittenborden #Jerry #Flipperspelen

 

Av Malin wiper - 4 november 2017 09:45

 

Fenomen på himlen för ett tag sen


Vi var till Östanbro Cruisin' Café i går och min mans bror var med oss också. Vi hade jättetrevligt men jag är inte kunnat börja med bilderna än för min man har fått värre besvär med sitt vänstra knä så vi kunde bara stanna några timmar. I natt har han haft ett helsike och jag har fått linda om ispåsar runt knät och han har fått ta värktabletter. Just nu kan han knappt gå. Han var till läkaren för några dagar sen för att få en injektion men först skulle dom ta en slätröntgen och då kom svaret att det var artros men dom ser ju inte allt på den röntgen och då menar dom att han skall gå på "artrosskola" nu blir inte detta aktuellt så han måste ha en akuttid på måndag och få en remiss till ortopeden.

 

              animated-syringe-and-needle-image-0008                                       animated-syringe-and-needle-image-0008            

 

Det är konstaterat sen förut att han skall opereras men dom drar tydligen ut på tiden och sen är det en väntetid på att få komma till ortopenden på 3 månader och sen minst 3 månader till operation. Han har fått kortisonsprutor alldeles för länge. Jag kommer att få sköta allt nu och blir det ohållbart under helgen så får vi åka upp akut. Därför har jag nu svårt att hinna med bloggen. Vi får se om jag kan få in ett inlägg om gårdagens roliga händelse.

 


Sam Cooke med Unchained Melody. Ha nu en skön dag kära ni som tittar in

 

 

#Östanbro #Knä #Injektion #Väntetid #Kortisonsprutor #Sam

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards