Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2017

Västerås hamn med omnejd

Av Malin wiper - 16 oktober 2017 16:00


När vi träffade min mans bror i lördags så åkte vi även ner till Västerås hamn där dom byggt så det knakar. Här en stor båt som ligger förtöjd        


  

Detta är en silo och vid den ligger en lång båt utefter kajen. Silon borde vara K-märkt för den ser lite retro ut men den skall tydligen rivas och vad jag förstår kommer inga båtar att komma in så nära centrala Västerås i framtiden. Klicka här för att läsa vad som står ang Silons framtid         


 

Jag zoomade kraftigt från en småbåtshamn och fick med både en motorbåt på väg och en fabrik mittemot


  

En bro över till ett annat bebyggt område


  

Här ett exempel på hur många nybyggda hus ser ut nere vid hamnområdet. Första åren vi åkte till Västerås så fanns det inte några hus men nu är det ett stort utbrett bostadsområde med bostadsrätter. Tyvärr så står husen alldeles för nära varandra och än om jag skulle ha mycket pengar så är det inte i min smak.  

 

  

Lite närmare

 

                          



  

Båten Bore låg förtöjd vid kajen


  

Tyvärr så tar det dubbelt så lång tid nu för mig att skriva inlägg för jag har så många fel på bloggen men jag har mejlat flera gånger till bloggplatsen men får inget svar. När jag klickar på mellanrumstangenten så hoppar sidan upp och jag kan inte skriva när jag inte ser texten jag skriver, har även fel på sökfunktionen. Svårt att förklara för jag får så konstiga fel. Bloggplatsens reklam har jag måst köpa bort med 20 kr/månad på grund av att bloggen slutar fungera när den reklamen är igång. Sen har videofuktionen slagits ut så jag kan inte sätta in kortare filmklipp här längre. Dom längre brukar jag fixa på Youtube. Statistiken har också fungerat dåligt några gånger så jag antar att min blogg har nått sitt livs ände med alldeles för många bilder. men jag vill inte avsluta den förrens jag sparat ner bloggen klart

 

The Allman Brothers Band med Sail away. Dom var ett amerikanskt rock- och blues-band som bildades 1969 i Macon, Georgia. Gruppens storhetstid var under början på 1970-talet och dom var då ett av dom mest inflytelserika inom den framväxande subgenren southern rock. Detta är deras aktiva år som band 1969–1976, 1978–1982, 1989–2014. Gregg Allman dog i maj, han blev 69 år. Han var några år gift med sångerskan Cher 



#Västerås #Båt #Silo #Motorbåt #Bro #Nybyggda #Hund #Bore #Fel #Gregg

 
 
Hebbe

Hebbe

16 oktober 2017 18:19

Ja det känns riktigt bra när jag går från folktanvården efter behandlingen..Inte kul när det krånglar med bloggen..Länken som ligger med mär du kommenterar https://wiper.bloggplatsen.se när man klickar på den så kommer man till Bloggplatsen,,där läser jag att sidan som söks "Den finns inte" Mysko..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 oktober 2017 18:24

Förstår det. Då har jag ytterligare ett fel på bloggen. Detta håller ju inte i längden.

Ha det bra själv
kram

 
Annelie

Annelie

16 oktober 2017 19:20

Åååå.. vilken vacker hund.. *LOVE*

Något sådant bygge ska det bli nere i vår hamn också, nu när alla färjorna ligger längre ut, ja ibland kan en färja gå ända in, annars så ligger de långt ut numera.
Å då ska det byggas,, det ska bli en helt ny stadsdel, ja även där vi hade vårt busstorg förut.
De har stora visioner om lilla Trelleborg,,, roligt om allt lyckas, så denna stads också blomstrar mycket.

Kramar om... // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

17 oktober 2017 08:22

Ja du hunden var så vacker och så lugn och cool. Det verkar byggas lyxbostäder i alla hamnar. Stora båtar och lastfartyg kommer man nog inte att få se i framtiden. Dom ligger som du säger utanför.

Det är bra att det byggs för det behövs bostäder men dom borde kunna bygga lite billigare bostäder också för nu går ju stor del av lönen till hyra. Fast jag hörde nu att IKEA skall bygga hus och då blir dom mycket billigare men ändå bra

kramar

 
Anita

Anita

16 oktober 2017 20:38

Hejsan Malin
Är tillbaks här på bloggplatsen. Visst är det fint nere vid vår vackra hamn. Hoppas ni trivs bra i Hallstahammar. Kram Anita

http://birgittalindholm.bloggplatsen.se/#!/~

Malin wiper

17 oktober 2017 08:19

Vad kul att du är tillbaka. Ja du det är verkligen fint där och allrahelst där restaurangerna och båtar kan ses

Vi trivs jättebra i Hallstahammar och har nu landat efter 6 månader. Hoppas ni trivs också i ert nya boende och du på ditt nya jobb. Nu är jag bättre i nacken så jag skall börja läsa din bok

Ha en jättefin dag
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

18 oktober 2017 23:48

Wow, ska Ikea börja bygga hus..??
Spännande....
För det är som du säger, ska man ha en nybyggd lägenhet i vår kvadratyta så måste man ha minst en 4:a och i en del hus får man även gå upp till en 5:a och vem har råd med de hyrorna...??
Ja inte är det en familj där en jobbar på verkstadsgolvet och en är långtidssjukskriven.

Ha en underbar fortsättning på veckan.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

19 oktober 2017 08:19

Dom har velat göra det länge men inte fått förut. Dom har såna bra utformade förslag som gör det billigare att bygga men ändå bra.

Förstår att ni behöver större lägenhet men vi sitter bara i en stor 2:rummare. Vi hade en trea för några år sedan.

Ja du det har blivit så mycket dyrare att bo.

Ha en härlig vecka själv
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards