Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 september 2017

Bröderna Anderssons och Svante Skogh kvalitetsmöbler

Av Malin wiper - 15 september 2017 09:30

Vi var in på Stadsmissionens second hand i Västerås för ett tag sen och då såg  vi dessa kvalitetsmöbler som stod som en utställning mitt i lokalen. Vilket hantverk. Klicka här för att se ytterligare en möbelgrupp från Bröderna Andersson 

           


Soffan är tillverkad av  Bröderna Andersson och fotöljen såg jag inte till så den var nog såld redan. Klicka här för att se en Auktion med Bröderna Andersson ang soffa och fotölj. Klicka här för att se en tidlös fotölj från Bröderna Andersson

 

             

 

Bordet är tillverkat av Svante Skogh. Klicka här för att se lite fler möbler av Svante Skogh. Han tillverkade möbler för Seffle Möbelfabrik 


  

Denna ram med prisuppgifter stod på bordet         


 

Sen hittade vi själva denna fina stol som var hur skön som helst att sitta i. Vi fick den för 180 kr. Den skall stå där bredvid bordet som min man skall ha till arbetsbord men när så inte är fallet så får det stå ihopfällt mot väggen. Vi kan ju även sitta där och läsa så en tidningskorg skall jag kolla efter.  Lampa med tre armar har vi redan så det blev lite som ett extra rum bakom min mans datorplats 

 

                                                               


Seven Oaks

 

   

Min man hittade en vinyl Lp på en annan second hand i Västerås för 50 kr. Det är sångaren Yves Montand . Yves Montand föddes 1921 och han dog 1991 i Senlis, Oise i Picardie i Frankrike. Han var en fransk skådespelare och sångare av Italiensk börd      

 

 

När man vecklar ut fodralet så ser man hela hans namn. Han är in fransk skådespelare och sångare som har sina rötter i Italien från början

 

                                                

Här hör ni en av låtarna på skivan med Yves Montand som heter Sous le ciel de Paris

 

   

Nu tar jag av mig nattmasken och går ut i fredagens äventyr..  . Två skräckmasker som låg på en bokhylla på second handbutiken.  Njut och ha det bra kära läsare

 


#Stadsmissionen #Andersson #Svante #Stol #Yves

 

 
 
Ingen bild

Pea

15 september 2017 14:09

Så fint ni har fått det! När jag var ung så hade jag en del möbler i teak, men när jag sen blev sambo så kastade vi dom. Inte kunde man ana då att någon skulle ge så mycket pengar för dom i framtiden!
Ha det bra! Kram ❤️

Malin wiper

15 september 2017 15:10

Tack! Ja du man måste ju förnya sig ibland. Teak är snyggt men jag kan inte minnas att jag haft såna möbler. Mina första möbler var från IKEA och mest i stålrör och kuddar ;)

Ja nu har dom verkligen fått sig en revival och är åtråvärda.

Tack för att du tittade in

Ha en skön fredag
kram

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

15 september 2017 14:14

Hej!Så snyggt allt var.Ha en härlig helg!Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

15 september 2017 15:10

Ja du det var lite gamla godingar fast jag har inte haft nåt sånt.

Ha en fin helg själv
kram

 
Annelie

Annelie

16 september 2017 07:15

Vart ju jättebra med stolen ni hittade på seconhand-butiken.

Ha en finfin lördag vännen.. // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

16 september 2017 08:11

Kul att du tycker det. Den har nog varit dyr för designen är jättefin

Ha en fin lördag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards