Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 september 2017

Av Malin wiper - 11 september 2017 14:00


   

Min man och jag var med på en utlottning om en lunch för ett tag sen på Hallstaparken. Förra veckan drog dom 5 vinnare och min man var en av dom.   Så i dag var det dags att utnyttja gratislunchen och jag hade  också tänkt följa med. Tyvärr fick jag förhinder precis då vi skulle gå så jag frågade om han kunde ta med sig maten i lådor istället så vi kunde äta hemma. Sen la jag fram min kamera och ville att han skulle ta lite bilder från parken men tror ni inte att han glömde den..  . Vi får gå dit och fota senare. Ovan ser ni  3 tavlor som Susanne Croner målat (ägaren av Hallstaparken). Hon är suverän på att måla av kända personer 

                                   

 

Klicka här för att se när vi var dit då Clabbe var DJ i parken. 

 

 

 

Här ser ni maten som serverades i dag i form av pannbiffar, potatis, inlagda gurkor och en örtagårdssås..  Det såg fantastiskt ut

 

                                               


Ligo. DK 


   

Här ser ni min sallad som Mr T plockat ihop. Den bestod av tomat, purjolök, svamp och dressing 

               

   

Så här såg det ut på min mans tallrik och hans sallad bestod av broccoli, böner, lök mm. Allt var så supergott så vi satt länge och njöt av maten             

 

   

Här satt vi och åt och min man la på salladen. Grattis till lunchvinnaren som jag inte fick med huvudet av men ni vet ju vem han är Mr T                         

 

     

ABBA med The Winner Takes It All                        

 

 

#Utlottning #Hallstaparken #Susanne #Pannbiffar #ABBA  

Av Malin wiper - 11 september 2017 09:45

 

Vi har sol ute och rätt vindstilla och 12 grader varmt på morgonen fast dom lovar upp till 17-18 grader. Nu har hälften av våra balkongväxter dött men dessa finns kvar fortfarande och blommar för fullt. Dom har hållit hela sommaren och det är inte illa. Nu är det fullt på balkongen både med tvättställning, möbler och en cykel men den har vi en annan plats för i oktober. Min man måste ta en provtur denna veckan nu då han har både hjälm och lås.

 

    

 

 

 

Min man satt hängtomater men dom är gröna fortfarande så jag antar att det inte blir nåt. Vi satt dom kanske för sent och det har ju inte varit sån varm sommar.

 

            


     


I går bad jag om bilder på min sons överlevnadsväska och så här ser den ut. Detta är framsidan på väskan och märket är Stay Dry 30. Det var svårt att få till bilden för den var helt gul från början men då får den se lite disig ut istället. Klicka här för att se vad jag skrev om överlevnadsväska i går

 

 

Överlevnadsbutiken


     


Från baksidan. Från framsidan så ser man att den är inviken som en säck.

 

  

Hoppas ni har en fin ny vecka framför er och att den inte slingrar sig alltför mycket.

 


#Höstsol #Balkongen #Hängtomater #Överlevnadsväska


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards