Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 september 2017

Svartkärret, Nostalgibänken och Sommarro

Av Malin wiper - 3 september 2017 09:45


  

I går åkte vi till min son i Enköping för att åka ut och kolla runt som vi brukar på småbåtshamnar och annat. Det är mindfulness. Vi hade ju även kunnat göra nåt annat men vi var trötta alla tre så detta passade bra. Först åkte vi till Svartkärret båtklubb och båthamn dit vi alltid åkt när vi hälsat på min son då vi bodde i Vaggeryd. Det har blivit en tradition. En eka låg där så fint på gräset ovanför båthamnen 


      

En tradition har även blivit att vi fotar varandra på denna lilla bänkplats vid småbåtshamnen. Nu har dom målat upp samma möbler som funnits där i alla år och det känns toppen 

 

      

Här ser ni min son och mig på träfoffan 

      

Sist sonen och hans styvfar Mr T

 

           

Klickbilder. Bild 1,2 27 juni 2017 såg det ut så här när vi satt på bänkarna. Bild 2 15 januari 2017 på bänken. Bild 3-4 20 juni 2016. Bild 6 26 maj 2012.             

 

  

Liten och stor                         

 

   

Sen åkte vi till ett ställe som heter sommarro där jag fotade några båtar också.

 

  

 

                 


 

  

Jättesnygg träbåt  

   

   

En kedja låg där så fotogenique

 

 

Ytterligare en

 

I dag skall vi fixa lite hemma för vi ligger efter med mycket. Sen tar vi en promenad för det måste jag varje dag på grund av ryggen. I går var jag i alla fall helt värktablettfri och det känns toppen. Har inte ont i varken knä eller lår längre så det gäller att njuta så länge man kan. Hoppas ni alla får en härlig söndag. 

                                            

     

Seaside med The Kooks. Dom är ett brittiskt popband med frontfiguren sångaren, gitarristen och låtskrivaren Luke Pritchard.  

 

#Enköping #Eka #Svartkärret #Bänkplats #Son #Styvfar  #Kooks

 
 
Annelie

Annelie

4 september 2017 09:34

Fina bilder, speciellt de på er alla tre.

Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

4 september 2017 09:44

Kul att du gillar bilderna. Det har blivit en tradition att fota oss på denna bänk

Ha en skön början på veckan
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards