Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 september 2017

Av Malin wiper - 3 september 2017 14:45


  

När vi var till sonen i går och åkte runt så dök dessa två rådjur upp och jag hann få upp bilrutan och fota för dom var blixtstilla. Rådjur med sitt kid stod där och betade av gräset. Det är första gången i mitt liv som jag sett rådjur så nära och även kunnat fota.

 

                    animated-deer-image-0022                                                    animated-deer-image-0022                                                              



Fick ytterligare en bild men ingen på när det lilla rådjuret visade sitt ansikte. Det kändes magiskt.       

   

Vi åkte sen igenom ett villaområde och där såg vi såna här fina höga solrosor utanför ett hus 

 

                  animated-sunflower-image-0038                                           animated-sunflower-image-0038            


  

Det fanns hur många fina trädgårdsprydnader som helst. Här en groda i ett blomsterland som verkligen prydde sin plats och blev positiv energi.

 

                                                  animated-frog-image-0194


  

Vi åkte sen hem till min son för att dricka kaffe och se på en film. 

 

    

The Beatles med låten While My Guitar Gently Weeps. Det är en låt jag haft inne förut men då med Santana

 

                                                   


Theguitarstol.com

 

Här blir det inte många knop gjorda trots en lista full med "att göra". Det kommer en dag i morgon också, hoppas jag. Men man vet aldrig för vi har ju minst tre galningar i världen som ställer till det. Nu med Nordkorea med sitt kärnvapentest..   



#Rådjur #Solrosor #Groda #Beatles #Nordkorea 

Av Malin wiper - 3 september 2017 09:45


  

I går åkte vi till min son i Enköping för att åka ut och kolla runt som vi brukar på småbåtshamnar och annat. Det är mindfulness. Vi hade ju även kunnat göra nåt annat men vi var trötta alla tre så detta passade bra. Först åkte vi till Svartkärret båtklubb och båthamn dit vi alltid åkt när vi hälsat på min son då vi bodde i Vaggeryd. Det har blivit en tradition. En eka låg där så fint på gräset ovanför båthamnen 


      

En tradition har även blivit att vi fotar varandra på denna lilla bänkplats vid småbåtshamnen. Nu har dom målat upp samma möbler som funnits där i alla år och det känns toppen 

 

      

Här ser ni min son och mig på träfoffan 

      

Sist sonen och hans styvfar Mr T

 

           

Klickbilder. Bild 1,2 27 juni 2017 såg det ut så här när vi satt på bänkarna. Bild 2 15 januari 2017 på bänken. Bild 3-4 20 juni 2016. Bild 6 26 maj 2012.             

 

  

Liten och stor                         

 

   

Sen åkte vi till ett ställe som heter sommarro där jag fotade några båtar också.

 

  

 

                 


 

  

Jättesnygg träbåt  

   

   

En kedja låg där så fotogenique

 

 

Ytterligare en

 

I dag skall vi fixa lite hemma för vi ligger efter med mycket. Sen tar vi en promenad för det måste jag varje dag på grund av ryggen. I går var jag i alla fall helt värktablettfri och det känns toppen. Har inte ont i varken knä eller lår längre så det gäller att njuta så länge man kan. Hoppas ni alla får en härlig söndag. 

                                            

     

Seaside med The Kooks. Dom är ett brittiskt popband med frontfiguren sångaren, gitarristen och låtskrivaren Luke Pritchard.  

 

#Enköping #Eka #Svartkärret #Bänkplats #Son #Styvfar  #Kooks

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards