Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2017

Kiropraktor och Café Ezprezzo

Av Malin wiper - 31 augusti 2017 15:48


  

I dag åkte vi till Köping för att jag hade tid hos min Kiropraktor Malin Larsson på Larssons Kiropraktik och Hälsocenter. Här ser ni kiropraktor Malin Larsson till vänster och till höger hennes syster som är hudterapeut. Jättegulliga och skickliga tjejer. Jag blev så glad när Malin sa att ryggen inte var lika sned längre och det märktes att jag gjort mina benövningar. Fast det var fortfarande påverkat i baken så hon gjorde samma behandling som förra gången med nålar och dropplatta. Hon la till lite lazerbehandling också. Det kändes toppen efterråt och jag gick på moln därifrån. Jag skall dit igen på uppföljning i slutet av september. Nu gäller det att hålla uppe dom funktioner jag har och träna, promenera och göra mina övningar så jag stärker upp musklerna runt det skadade knät och ryggen                     

 

  

Efter det gick vi över till Café Ezprezzo för jag ville bjuda min man på fika i och med att han fyller år i dag. Dagen till ära tog vi varsin underbart god tårtbit som dom gör själva från grunden på Cafét.  Tyvärr fick jag ingen bra bild för det är lite mörkt där och med blixten blev det för vitt. Utan att överdriva så var detta den godaste tårtbit jag ätit. Alla lager på tårtbiten var så smakrika,  man kände alla och dom passade så bra ihop. Dessutom var den inte så söt och det uppskattas och grädden var extra god. Jag fick inget sockersug efterråt och då håller bakverket hög kvalitet    

 

                 

Inför sin födelsedag gick min man och fick en make over så nu ser han ut så här...    . Min pappa fyllde år på samma dag som min man och hade han levt nu så hade han varit 93 år..    

 

                                               


 

     

Som födelsedagsmusik önskade min man sig Eva Cassidy med Over the rainbow. Tyvärr dog Eva Cassidy 1996 i en ålder av bara 33 år gammal. Hon sjöng både jazz, blues, folkmusik, gospel och pop.  

 

 

#Kiropraktor #Ezprezzo #Fyller #Eva 

 
 
Annelie

Annelie

1 september 2017 00:48

Jag grattade din make på fejjan igår.Haha, han är för härlig i peruken.

Vad härligt att du hade svarat så på bra på din behandling och träningsövningarna.
Vad bra att två systrar kan vara i samma lokaler med sina olika företag, eller är den andra syster anställd av den andra..??

Ha det bäst och sköt om dig..// Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

1 september 2017 09:31

Han såg det och tackar så mycket. Ja du man måste få spexa lite ibland. Vi var på Dollar Store och provade hattar och masker båda två.

Det är toppen att jag blir bättre av behandlingen men så småningom så kanske jag måste operera knät i alla fall. Jag vet inte hur det är gällande systrarna. Skall fråga nästa gång.

Ha det bäst själv
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards