Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2017

Sushi Heaven Västerås

Av Malin wiper - 30 augusti 2017 08:30

                          


  

För ett tag sen så tipsade min mans bror oss om en fantastisk Sushibar i Västerås som heter Sushi Heaven. Han brukar gå dit ibland. En dag då vi var till Västerås för att handla så hamnade vi utanför sushibaren och bestämde oss för att gå in dit och testa. Det såg jättefint ut utanför på uteserveringen

 

                     

 

Här ser ni min sushi som såg fantastisk ut för ögat. Sushin var magiskt god och riset helt perfekt. Bitarna smälte i munnen och jag njöt så jag fick gåshud och fick inte fram ett enda ord mer än Wow!

 

                                                      


scifishop


 

Allt var så fräscht, smakfullt och snyggt upplagt så ögat fick verkligen sitt också. Det såg ut som ett konstverk på tallriken så jag ville bara sitta och kolla in den en stund.


  

Kolla här vilken snygg dekoration av nån slags grönsak som ligger som en girlang över sushin

 

                               

 

Min mans mat gick inte heller av för hackor och var så snyggt upplagd och såg så intagande ut. Till vänster ligger dumplings med en söt stark chilisås. På höger sida 4 olika sushin


 

Sushin i närbild. Bara det att dom lagt på lite godsaker ovanpå sushin gjorde att den blev så mycket lyxigare och det smakade fantastiskt. Min man var också lyrisk på sitt lite lugnare vis. Jag står ju mer för dramatiken

 


Kyu Sakamoto med Sukiyaki. Blir så nostalgisk för denna låt gick het på skivtallrikarna under tidigt 1960-tal. Kyu föddes 1941 och dog redan 1985. Han var en japansk sångare, skådespelare och komiker. Han lyckades ta sig in på Billboard-listan ännu en gång 1963 med låten "Shina no yoru" som tog sig till plats 58. Jag har haft denna låt inne ett antal gånger i min blogg men det var ett tag sen. Efter hans växande popularitet med "Sukiyaki" så gav han sig ut på en världsturne som varade mellan 1963-1964. Han efterlämnade fru och två barn                                   


 


Det blåste lite ute så vi satt inne vid barbordet på dom fina bekväma barstolarna. Här har vi njutit färdigt och jag riktigt längtar tills nästa gång vi kan gå dit igen. Jag har ätit god sushi förut men detta var ett snäpp bättre. Dessutom var dom trevliga och vänliga därinne och sånt uppskattas också.                 

             


Bilmekanikern ringde min man och sa att han kunde ta in vår bil en dag tidigare och det passade oss jättebra. Nu har vi en billös onsdag men får tillbaka den samma dag och det känns bra eftersom jag skall till Kiropraktorn i Köping på torsdag förmiddag. Ha en skön dag.. och tack för att ni finns mina bloggvänner, fb vänner , läsare och andra. Ni berikar mitt liv och hade jag inte börjat vara ute på nätet i början av 2000-talet så hade jag aldrig lärt känna er.     många har jag träffat In real life och det har varit en härlig upplevelse. 

 

                                                

 


#Västerås #Heaven #Magiskt #Upplagt #Dumplings #Sakamoto #Barbordet #Bilmekanikern #Berikar

 
 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

30 augusti 2017 09:35

Ja, det är en härlig upplevelse att få träffa bloggvänner IRL. Tänk att vi ändå har träffats 2 ggr, fast det nu var ett bra tag sen. Men vi kommer ses igen, förr eller senare :-) Är så glad att vi lärt känna varandra. Skickar varma kramar över cybern till er båda! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 augusti 2017 09:40

Verkligen! Det är så tråkigt att vi inte har kunnat träffas mer men det har alltid kommit nåt emellan och hälsan är ju inte som förr. Våra träffar glömmer jag aldrig för vi hade jättetrevligt. Jag tror också vi kommer att ses igen och du och din familj är så välkommen hit. Vi tittar nog bort till dina trakter också så småningom för vi jag har både dig och två till jag vill besöka. Jag är också glad att jag lärde känna dig genom bloggen och det är många år sedan nu. Jag tror jag känt dig näst längst på nätet.

Varma kramar till er båda också plus flickorna

Ha en härlig dag fina du

 
Hebbe

Hebbe

30 augusti 2017 12:48

Oki,du tänker på Evert Taubes "Albertina"..
Där byggdes ett skepp uti Norden,
Albertina, så var det skeppets namn. Pumpa läns!
Albertina, må så vara, Albertina, ingen fara,
Albertina, så var det skeppets namn. Pumpa läns!
Sushin ser verkligen jättegod ut,snyggt på tallriken..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

30 augusti 2017 13:00

Precis den är det jag menar ;) Tack!

Sushin var så god så jag längtar efter att äta den igen ;) ;)

Ha det bra själv
kram
Malin

 
Annelie

Annelie

31 augusti 2017 06:52

Ja, jag måste ju verkligen hålla med om att er mat såg riktigt god ut och otroligt snyggt upplagt.

Jag är också jätteglad att man lärt känna folk över nätet, nu när vi har vår husbil så har vi ju mer möjlighet att åka runt för att träffa lite bloggvänner. Jag är såå jätteglad att det passade att vi kunde träffas 2 gånger i sommar.
Kramar om... // Annelie <3

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

31 augusti 2017 08:09

Det var verkligen extra gott också. Ja du det är jättekul och berikande att ha fått så många kontakter och vänner över nätet. Det var verkligen roligt att träffas i sommar och det smakade mer. Vi trivdes i ert sällskap.

kramar i massor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards