Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 augusti 2017

Av Malin wiper - 25 augusti 2017 14:45

 


Efter att jag varit till Kiropraktorn i Köping så promenerade vi bort centrum där dom har Café Ezprezzo dit vi varit förut och blivit jättenöjda. Klicka här för att se vad jag skrev om dom då. Jag ville bara njuta och kände mig så lycklig att jag var värkfri så det går inte att beskriva. 

 

Jag skulle så gärna vilja sätta in en länk från deras facebook i min blogg under "Café & Restaurang" men tyvärr så går det inte för jag får upp hela tiden att sidan inte går att visas. Det funkar i inlägget men inte att sätta in en permanent länk. Det har jag stött på många gånger på sista tiden.



Vi var jättenöjda förra gången och det blev vi nu också av deras fräscha, goda och snyggt dekorerade smörgåsar. Dessutom gillar jag "gapande smörgåsar" som även är fotovänliga.   Jag tog en med currykyckling och den var så härlig att jag bara gav mig hän njöt 

 

 


Min man tog samma smörgås men med skagenröra och den var lika god. Vi satt där ett bra tag och bara myste 


    

Jag fick fota en sallad som dom gör på cafét. Den såg så otroligt fin och fräsch ut så den skall vi beställa in nästa gång vi är i stan. Det är en kräftsallad som är upplagd så snyggt så man bara vill hugga in direkt. Massor av grönsaker till och även ägg. Dom gör både bakverk och allt annat från grunden själva och dom två kvinnorna som driver stället är supertrevliga                                       


  

Här ser ni salladen uppifrån och under finns även både bönor och annat. Tyvärr fick jag inga bra bilder på deras bakverk för det är inte lätt genom en ruta och det går inte att använda blixten

 

                                          

 


Ane Brun med Big In Japan. En snygg cover på Alphavilles låt. Ane Brun föddes 1976 i Molde. Dit har jag och min sons pappa varit på Jazzfestival i början på 1970-talet. Ane Brun är en norsk sångerska och låtskrivare. Hon är numera bosatt i Stockholm och driver ett eget skivbolag som heter Balloon Ranger Recordings.



#Köping #Ezpresso #Smörgåsar #Currykyckling #Gapande #Skagenröra #Kräftsallad #Kvinnorna #Ane

Av Malin wiper - 25 augusti 2017 09:00

 


God morgon! I dag vaknade jag med att det bara var utsidan av knät som värkte lite så i benet kändes det inget, men nån timme senare då jag gått omkring lite så gick värken i knät bort. Jag behöver ju flera behandlingar och sen får gymmet ta hand om resten. Fast min knäskada har 27 år på nacken men jag hoppas det räcker med behandling, promenader och gym i längden. Min mans båda knän är skadade så han får injektioner direkt in i knäna och då är han värkfri i ca 6 månader. Till slut går det inte längre och då blir det operation. Nu blir jag tvungen att fortsätta med min viktminskning för knät blir för belastat nu då jag har 20 kg övervikt. Skall jag väga som  jag gjorde förr då är övervikten minst 30 kg men jag behöver ju inte bli trådsmal. Jag har tröstätit både godis och glass ett tag men nu är det totalstopp som gäller

 

                                                       


Seven Oaks

Det är så mycket hemskt som händer nu både i olyckor, mord och annat elände så man blir mörkrädd. Det har tillkommit brott som var otänkbara förr när det gäller att stjäla cyklar och göra inbrott i förråd, ta saker utanför hus, länsa förråd och tvättstugor, lura folk på gatan och det är ju organiserat och det är otäckt. Bara det att man inte kan ställa en cykel utomhus med ett vanligt lås är trist. Cykeln min man fick av min son står på balkongen och han har nu köpt ett lås och det är så tungt så det är ingen höjdare att släpa omkring på. Det finns ju knappt några poliser på gatorna längre men jag måste säga att man ser poliser oftare här än i  Småland och möter även polisbilar mycket oftare här. Dessutom har dom rätt många vakter på köpcentrum och gallerior

 

 

 

Så här ser låset ut som min man köpte på Jula. Han har ju vanligt cykellås också men detta använder man när man står på undanskymda platser eller utsatta ställen. Detta är inte det dyraste låset men ett av dom bästa

 

                              

 

 

 

Så här kraftig kätting sitter innanför tyget. Det tar för lång tid för en tjuv att lossa på en sån så då kan man undvika stöld. Vi skötsamma får fördyrade levnadskostnader på grund av alla dessa brott för det är ju självrisk och sen är det inte säkert att man får nåt för en cykel. Jag har fått två cyklar stulna och dom har båda varit vanligt låsta och även suttit fast i cykelstället och jag fick inte en enda krona för det.  

         


Det har regnat i natt och vi har 11 grader varmt men vindstilla. Det kan ändå bli en solig dag för vädret går så upp och ner. Ser att jag har en del läsare kvar från Småland och det känns jättekul. Hej på er!   . Hoppas ni alla mina bloggvänner och läsare får en underbar helg.

 

                             

 



Rainy Day Woman med Kat Edmonson. Hon är född 1983 och är en amerikansk sångare och låtskrivare. Hon kallar sin musik vintage pop

 


 

#Knät #Lås #Regnat #Kat

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards