Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 augusti 2017

Av Malin wiper - 22 augusti 2017 14:00

                                                                                   


 

Förskrivet tidsinställt inlägg


Jag såg att Jerry Lewis gått ur tiden och det  i en ålder av 91 år. Han föddes i New Jersey och var en amerikansk skådespelare, komiker, filmproducent, manusförfattare och regissör. Han hade mycket mer på sin agenda än jag visste om.  Jag växte upp med hans filmer, shower mm på tv. Mina föräldrar skaffade tv då jag var ca 11-12 år gammal. Från början fanns ju bara svart/vitt. Det känns konstigt att dom flesta jag växt upp med i mina föräldrars generation snart är borta. Jerry Lewis föräldrar var också i nöjesbranschen så Jerry börjad uppträda med dom när han var 5 år gammal. Han hoppade tidigt av skolan och år 1946 träffade han Dean Martin och sen prövade dom lyckan tillsammans i showbiz. Det kom loss år 1949 då dom blev ett populärt komikerpar i USA på scen.  Samma år gjorde de filmdebut och det blev sammanlagt tio filmer fram till 1956. Samtliga blev kassasuccéer

 

                    


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på honom Jerry Lewis och Dean Martin. Han var helt galen i sina filmer och han var som en delad personlighet från timid till aggressiv och det blev en helt egen humorstil. Han var gift två gånger och har tre barn. Ena sonen är sångare och trummis och heter Gary Lewis, hans andra son heter Ronald Lewis dottern heter Daniella Sarah Lewis.                                 

        

 

Klicka här för att se Jerry Lewis presentera sin son som sångare i Gary Lewis & The Playboys. Klicka här för att se allt han medverkat i.

 

       


Minnesklipp. Nu är det nåt galet på Youtube igen för det går inte att få större storlek på klippen utan bara bädda in. Så var det en gång förut också men sen gick det tillbaka till det gamla där man kunde välja storlek

 

                                                   

                                  

 

#Jerry #Komiker #Dean #Gary #Minnesklipp

Av Malin wiper - 22 augusti 2017 09:00



  

Min man har fått min sons cykel som är en Cresent Vintage som är  jättestabil och snygg Den ser ut som ny och han har även bytt däcken till såna som är tåligare. Min son har slutat cykla så den bara stod där i källarförrådet sen nåt år tillbaka. Han promenerar överallt numera. Min man blev jätteglad och nu står den på balkongen tills vi får vårt garage i höst. Tiderna har förändrats så mycket så det är vanskligt att ha nåt ute numera och jag själv har fått 2 cyklar stulna trots att dom både var låsta och satt med extra kedja i cykelstället.          



Den har samma mönster på en del av ramen som på sadeln. Sadeln är en sån där bekväm som är sittvänlig. Cykeln passar till min man som är stor och lång.


  

Vi föjde med min son till hans arbete för han skulle hämta en sak som jag skulle få som han hade där. 


  

Det här är ett enbensstativ som jag fick av honom och det har jag gått och tänkt på länge. Han hade ingen användning av det, passade inte hans kameror. Klicka här för att se en test av dyrare stativ men för mig räcker det med den längden jag fått på mitt när det är utfällt helt


  

Så här ser det ut med kameran på. Det går att få olika längder och dessutom är det så bekvämt när man filmar och inte når upp till motivet. När man fotar så hålls kameran stilla och man får bättre och tydligare bilder. Jag blev jätteglad för då slapp jag köpa ett, tack snälla sonen.. 


  

Sen åkte vi till ett ställe som heter Haga båthamn där jag testade att fota med stativet och det kändes jättebra och stabilt. Det blåste rejält som synes på mitt hår. Förkylningen har inte fått helt grepp om mig än men jag är supertrött och halsen gör ont och jag är hes och har lite förhöjd temp

 

  Ha en bildskön dag kära läsare



#Cykel #Balkongen #Sadeln #Gåbandscykel #Arbete #Enbensstativ #Haga

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards