Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 augusti 2017

Av Malin wiper - 3 augusti 2017 17:00


 

Jag tar en liten bloggvila över helgen först och främst sen får jag känna efter. Jag behöver nog en liten bloggsemester för jag har börjat sitta vid datorn för länge igen.

 

 

Auktionstipset

 


Mary J.Blige och U2 med One. Ha en skön och njutningsfull helg. Vi ses snart igen kram från Malin

 

               

 

                                

 


#Bloggvila #Mary

 

Av Malin wiper - 3 augusti 2017 12:30



  

Vi åkte till Lövudden i går för att vara med på deras "Musikkväll" som är ett åkterkommande evenemang. Denna gång var det Jenny and the Boyz som äntrade scenen. Här köade vi vid kiosken för att få oss nåt till livs medans vi satt och njöt av musiken och folklivet. Jag fick ett visitkort av kvinnan i rött på bilden som heter Lena Björkman. Hon är silversmed och glaskonstnär på Engsö Smedjan och hon tyckte vi skulle komma dit och titta. Det känns spännande så vi kommer att åka dit så småningom. 

 

                                                                         

 

   

Eftersom vi inte hade ätit nån middag så tog jag en korv med bröd och min man en minipizza sån där som viks ihop. Tyvärr blev inte bilderna denna gång så bra för jag hade skräp på linsen. Jag har ju fått en linspenna av min son men glömde kolla linsen innan vi åkte..  

 

 

Här ser ni musikerna i Jennys and the Boyz

 

Här ett musikklipp som jag filmade med gruppen       


Jag måste köpa ett enbensstativ så jag slipper stå och skaka med kameran då jag spelar in. Detta med ljuset är svårt också ibland så jag borde ha fotolampa också men jag är ju inget proffs utan en amatör som älskar att fota. Min kamera är ju snäppet under systemkamera och jag funderar på att ha fler kameror så småningom. Jag borde även gå en fotokurs men hur skall man hinna och orka med allt..       

 

  

Här ser ni Jenny som sjöng så bra med sin vackra  röst.

 

   

Thomas Brjörklund agerade ljudtekniker. Han är den som sköter om det hela och hans fru står i kiosken och är även den som presenterar musikerna från scenen                

 

   

Violinisten levde sig in i musiken

 

                            

 

         

Klickbilder gitarristen, piano, publiken, Thomas fru


Ännu ett filmklipp


  

Det kom mer och mer folk och alla satt på olika ställen och njöt och bara lät sig roas. Vilken härlig kväll med gott att äta, fin musik och vacker omgivning. 

 

   

Lövudden är ett sånt vackert område så jag hoppas det får finnas kvar, bevaras, rustas upp när det behövs. Annars ser man många områden som blir förstörda genom lyxbyggen vid vattendrag. Att få roa sig i det lilla har alltid varit betydelsefullt men nu verkar det som man bara skall bo och shoppa. Låt dessa fina, vackra och historiska platser få finnas kvar. Thomas Björklund är en av dom som kämpar för detta..    Han spelar även med i bandet Royal Blues Band som jag skrev om för ett tag sen  



#Lövudden #Musikkväll #Jennys #Engsö #Korv #Enbensstativ #Thomas #Violinisten #Roas #Bevaras 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards