Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 juli 2017

Av Malin wiper - 17 juli 2017 17:00



 

Förskrivet tidsinställt inlägg


Här följer lite bilder från Arboga då vi stötte ihop med "Kungspudelklubben" som visade oss vägen till cafét jag skrev om häromdan. Klicka här för att komma in på det inlägget. Kolla vilken fin pudel en av deltagarna hade som vi fick följa lite. Hon berättade precis som vi uppfattade det att Kungspudlar är lugna hundar och dom hårar inte av sig heller

 

                                                               

 

Arboga ligger bara 3,8 mil från Hallstahammar så vi har nära till många städer härifrån


 


Glömde fråga vad hunden hette, kön och ålder. Se här hur den sitter fint för att få lite godis


  

Eller vad sägs om detta?. Vi blev då tjusade så det räckte..  .  Jag antar att jag fick ta med matte också för det såg så fint ut.               



Här passar gruppen "The Poodles" in. Låten heter Love Is gone från Sommarkrysset         


  

Sen fortsatte färden på den vackra promenaden vid Arbågaån.                                    

 

  


Vi gick förbi gamla hus, blomrabatter och bänkar   


 


På andra sidan ån såg det ut så här på ett ställe. Bakom detta vanliga bostadshus så det blev en spännande kontrast

 

                     

 

 

 

Helt plötsligt dök det upp en park på vänster sida och där kunde man se denna skulptur. Konstnär Lasse Nilsson har skapat detta verk som heter "Langen går-Ge järnet". Klicka här för att se mer offentlig konst i Arboga. Klicka här för att läsa lite mer om Lasse Nilsson 

 

        

Klickbilder  

 

 

#Kungspudelklubben #Godis #Matte #Arbågaån #Poodles #Blomrabatter #Lasse #Langen  

Av Malin wiper - 17 juli 2017 08:30


Björn Dixgård från Mando Diao sjunger här "Håll mitt hjärta". Det hölls en hyllning för Björn Skifs på Allsång på Skansen då han fyllt 70 år. Jag tycker Björn Dixgård gör denna låt så bra så jag får gåshud. Utseendemässigt slog det mig att han var lite lik Mick Jagger i en yngre version.

 

                                                           

 

Klicka här för att höra en låt med Mando Diao som jag haft inne i bloggen för några år sedan.

 

                                                               

 

Jag har fullt upp med att få nacken att fungera igen. När det är som värst så känns det som jag är inne i ett "Hologram" så allt runt om mig känns overkligt och jag som verklig står mitt i detta. Låter helt galet men så känns det och jag kan bara förmedla den känslan på detta sätt. Jag blir dessutom uppspänd, migränkänslor, dimsyn, öronvärk och lite desorineterad när det är som värst. Alla med nackskador har variernade symptom och många har hemsk värk. Jag har i alla fall många verktyg att ta till som jag lärt mig genom åren. Fast om det inte går över så får jag testa akupunktur igen som jag fått halvårsvis ibland, det har ändå lättat lite nu. Vi skulle ha åkt till min son i går men det fick jag ställa in. Hoppas ni har en fin vecka att se fram emot kära läsare

 

                                                     

 

 

#Björn # Mando #Nackskada

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards