Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 juli 2017

Av Malin wiper - 15 juli 2017 09:00

          


Jag fick sån yrsel i går eftermiddag så jag höll på att ramla. Jag har haft yrsel förut som kommit från nacken men detta var mycket värre och jag hade svårt att få tillbaka fokus. Jag kunde inte gå ut på nätet på hela dan och fick behandla mig med nackkrage, icegelépåse och på kvällen icegelé på flaska, sen blev det till att sitta och slappna av ett tag med avslappningsövningar. Inläggen som kom in var förskrivna och tidsinställda

 

                       

 

Jag misstänker att jag suttit för långa stunder vid datorn igen efter att ha försökt sitta kortare stunder och göra nåt annat mellan bloggandet. Min nackskada tar stryk och jag spänner upp mig. Jag blev riktigt rädd så jag fick mig en ny tankeställare att bara sitta 10-20 minuter åt gången och då hinner jag fixa med bilderna först och sen skriva inlägget och efter det leta länkar och bilder mellan inläggen. Visst! det tar tid men det är det värt att få slippa den hemska yrseln och jag kunde inte heller fokusera med ögonen och det kändes som jag hade fel glasögon. Jag hann tänka: nu är det slut.. .  Jag har två cafétips som jag nästan har klara men det får vänta lite tills jag känner mig bättre. Ha det bra kära läsare och sköt om er

                                      

 

 

 

                                     


Zazzle 

 

 


Tommy Roe med låten Dizzy som passar bra in här. Det var en låt som rullade på resegrammofonerna när jag var ung. Jag hade en sån i plast med högtalaren i locket. Vad härligt att se att Tommy Roe lever och har fyllt 75 år. Han föddes i Atlanta, Georgia och är en amerikansk sångare som var en av tuggummipopens mest kända artister. Under 1960-talet hade han hits såsom denna ovan. Klicka här för att se och höra låtar han sjungit in

 

                                           

 


#Yrsel #Nackkrage #Ögonen #Tommy   


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards