Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 juli 2017

Högkänslig personlighet och Zophie Zelmani

Av Malin wiper - 10 juli 2017 08:00

  


God Morgon! kära läsare. Hoppas ni haft en fin och händelserik helg. Nu är det dags att glida vidare på en ny vecka som vi inte vet nåt om. Min man och jag känner oss som vi är på ständig semester och undrar när  vardagen kommer och vi skall hem..  . Allt är så nytt och det är så mycket att upptäcka så vi bara ger oss hän. Fast i går behövde vi en vilodag och då är det bäst att lyssna till kroppens signaler för det kommer förhoppningsvis en ny dag med nya upplevelser och intryck.

 

  En tanke slog mig. Jag har egentligen haft vilodagar så länge jag kan minnas och är man en högkänslig personlighet (HSP) så är det nödvändigt att vila från bruset emellanåt. 20 % av världens befolkning är högkänsliga det fick jag reda på av en bloggvän som också är högkänslig. Vi känner på oss saker, känner stämningar, lukt, ljud starkare än många andra så vi måste vila ibland. Klicka här för att läsa om högkänslig personlighet som inte är nån störning utan en slags personlighet. Jag har alltid kännt mig udda men nu har jag accepterat vem jag är och får leva med det.  Det var så skönt när jag läste om detta för ca 1,5 år sedan så jag fick ett svar på frågor jag ställt mig själv i många år. 

 

 


Finstämt med Sophie Zelmani "Going Home"

 

  

 

Ha en behaglig och skön dag. Kram från Malin

 

 

 

#Helg #Högkänslig #Sophie



 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

10 juli 2017 09:39

Hej!
Hsb trodde jag var en bostadsförmedling där man köper lägenheter.Men oj!Det ska jag läsa mer om.Tänker att då är jag det med.Känner på mig saker ibland.Sonen kan säga varför är du så pessimistisk,du behöver inte oroa dig för saker som inte inträffat.
Så är det kanske.
Visst är det spännande att flytta till ny plats,men min flytt lär dröja med Enköpinghyresbostäder snigelfart.Kanske nästa år.Ha en bra dag och ny vecka!Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

10 juli 2017 09:49

Jag skrev HSP ;) Ja då får du läsa lite och se om det stämmer. Vi gav själva upp Enköping för det hände ju ingenting. Vi har ännu inte fått nåt förslag men vi trivs där vi bor nu.

Hoppas det löser sig

Ha en fin dag
kramar från
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

10 juli 2017 09:41

Hej!Såg fel!Hsp skulle det ju vara! I morgon ska jag kolla synenen och ögona.Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

10 juli 2017 09:50

Just det! ;) om du visste hur mycket fel jag läser ibland och det är normalt i detta mediabrus även att man stavar fel ibland i bloggen. Jag får rätta texten efterråt jättemånga gånger ;)

Hoppas det går bra på synundersökningen

kramar

 
Annelie

Annelie

11 juli 2017 06:20

Hihi,, vad härligt med ständig semester. Passa på i den mån ni orkar, för snart kommer hösten och dess mörker, då man stänger in sig mer.

Hmm... detta du skrev om HSP, det är sååå mycket som stämmer på mig.

Något jag alltid mår dåligt över när det händer, är att jag VET att någon är sur bakom min rygg och kanske pratar skit om mig till andra. Usch vad jag KAN må dåligt av det.

Kramar om.. // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

11 juli 2017 10:00

Jag älskar hösten. Det är min bästa årstid för jag mår som bäst då när man slipper pollen och luften är hög och skön.

Då kan du också vara HSP och man får svar på vissa saker när man klickar på länken och läser

Känner igen det du skriver om skit bakom ryggen. Vi högkänsliga känner sånt mer än andra

kramar

 
Ingen bild

Petra

11 juli 2017 19:39

Bra att du tar vilopaus ibland också. Kram

Malin wiper

11 juli 2017 19:45

Det känns direkt när vila behövs men det är inte alla som har behov av det så mycket som mig. Sen blir man tröttare med åren ;) Så det är skönt att ha ständig semester ;)

Tack för din kommentar goa du
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards