Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 juli 2017

Stadsmissionen second hand och en neonskylt

Av Malin wiper - 9 juli 2017 13:00



 


I går besökte vi Stadsmissionens second hand och där såg jag dessa retro kläder som nu varit aktuella gällande Summer Meet som vi haft här från torsdag till och med lördag. 

           

  

Äntligen fick min man tag på en herrbetjänt som han letat efter länge. Den var dessuom passande till vårt möblemang och kostade endast 120 kr. Vi har sett rätt många men dom har varit alldeles för dyra. Klicka här för att se hur dyra dom kan vara

 

 


Den kommer han förvara i detta utrymme mellan byrån och väggen så den inte syns och inte tar plats i rummet. När han klär av sig på kvällen så hänger han allt på denna herrbetjänt och det finns även krokar på sidorna och hänga annat på


  


Jag som gillar roliga saker hittade denna galge för 20 kr. Den går att ta med sig på resa eftersom den går att fälla ihop


   


Så här ser den ut ihopfälld


     


Klickbilder på en resegalge jag har sen förut och köpt på second hand i Jönköping. Den är i tjockt aluminium. En sån är rätt dyr att köpa men jag fick tag den för 10 kr. Klicka här för att komma in på ett ställe och se vad en sån kostar i vanliga fall         


 


Sen kunde jag inte motstå denna kapsylöppnare för 15 kr. Den skall stå på barbordet och den är tydligen en reklamsak för Sala Industri Reparationer AB         


 


Jag gillar att det finns kvar lite gamla snygga neonskyltar. Denna såg jag på ett hustak i Västerås. Klicka här för att läsa historik över Luxus kafferosteri i Västerås                



Everlast med Black Coffee. Erik Francis Schrody föddes 1969 men han är känd under sitt artistnamn Everlast. Han är en amerikansk sångare, rappare och låtskrivare. 

 

 


#Stadsmissionens #Herrbetjänt #Galge #Kapsylöppnare #Luxus #Everlast 


 
 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

9 juli 2017 19:14

Jag gillar den röda med vita prickar på. Tur att han äntligen fann en till ett bra pris. Kapsylöppnaren var tuff.
Sommarkramar Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

Malin wiper

10 juli 2017 08:04

Den är snygg. Det brukar dyka upp lite av varje på second hand om man kan ge sig till tåls och vänta.

Sommarkram tillbaka
Malin

 
Autismmamma.bloggplatsen.se

Autismmamma.bloggplatsen.se

9 juli 2017 22:46

Slumpen tog mig hit. Du har en fin blogg. Du får gärna sätta en tass i min blogg om du vill.

http://autismmamma.bloggplatspen.se

Malin wiper

10 juli 2017 08:06

Vad roligt att du hittade hit. Tack för dina snälla ord. Jag kom inte in till din blogg via dina länkar så jag får testa att skriva in det själv

Ha en jättefin dag

Hälsning från
Malin

 
Annelie

Annelie

10 juli 2017 05:50

Ja, det var en rejäl herrbetjänt..
Undrar vad de tog för detta blåa brödskrin som stod där vid klänningarna, såg du priset..??

Vad praktiska klädgalgar... har jag aldrig sett att det finns sådana.
Brygger de fortfarande Luxus Kaffe där, vid denna neonskylt..??
Roligt att de bevarar dessa skyltar.

Ha en jättefin måndag i sommarsolen.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

10 juli 2017 08:13

Ett sånt brödskrin har jag sett i röd färg för ett antal år sedan. Jag såg inget pris men kan ringa dit och fråga om du vill när dom har öppet

Jag har klädgalgen bara till en inredningsdetalj i hallen ;) även den andra.

Det kafferosteriet finns inte kvar längre men det är så roligt att skylten får vara kvar

Ha en jättefin måndag själv vännen
kramar

 
Annelie

Annelie

10 juli 2017 16:09

Tack Malin, men det behöver du inte göra, var bara jag som var nyfiken..
Kramen.,,

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

10 juli 2017 17:57

Dom har ändå inte öppet i dag. Jag tror inte den var dyr. Allt säljs rätt billigt där

Kram

 
Autismmamma.bloggplatsen.se

Autismmamma.bloggplatsen.se

11 juli 2017 18:39

Jag gör ett nytt test då. Varsågod. Detsamma. Tack för dina fina ord.

http://autismmamma.bloggplatspen.se

Malin wiper

11 juli 2017 19:44

Jag har sparat ner länken till din blogg så jag kommer in i alla fall.

Tack själv

Ha en skön kväll
kram

 
Autismmamma.bloggplatsen.se

Autismmamma.bloggplatsen.se

11 juli 2017 20:18

Tack snälla du för dina fina ord!

http://autismmamma.bloggplatspen.se

Malin wiper

11 juli 2017 20:21

Tack själv för dina fina ord i min blogg ;)

Ha en skön kväll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards