Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 juli 2017

Fitness Center dag 4

Av Malin wiper - 5 juli 2017 13:30


 


I går var jag till Fitness Center för ett gympass och jag börjar alltid med att värma upp på roddmaskinen. Jag klarar inte av mer än 10 minuter än så länge. Har legat av mig lite eftersom jag haft 4 månaders uppehåll i och med flytt och annat. A-G och jag hade ju nästan gått två år på Gym Plus. Först var jag ensam där men sen kom det två personer och det känns tryggare. På sommaren blir det mindre folk på gymmen men jag ville ändå komma igång                          

 

 

 

Sen var det dags för gåbandet som är min favorit. Här ser man att jag gått 18 minuter och 30 sekunder. 1.678 km. Gått av mig 74,43 kcal. Hastigheten var 5,4 i början men sen höjde jag till 5,5 så det går framåt hela tiden.

 

   

Lite tyngder jag såg där framför en maskin. I dag 16.00 skall jag få hjälp av en personlig tränare att lägga upp ett schema för hur jag skall fortsätta min träning i och med mina skador. Gåband och rodd kommer att finnas kvar men sen måste jag lägga till några maskiner och trx-bandet är nödvändig för ländryggen. Då får jag mer klarhet i hur jag skall träna i fortsättningen och sen få lite instruktioner ang maskinernas inställning. Jag går dit och tränar lite före så har jag klarat av veckans två pass                     

 

 

 

När jag kom ut från gymmet så var det full fart i stan. Det städas, krattas och snyggas  till för fullt. Antar att det är skolungdomar som sommarjobbar      

 

 

Det var sol när vi vaknade i morse så jag hoppas vi slipper regn, men det är bara 15 grader. Vi är så slöa nu mellan våra händelser men man skall lyssna till kroppens signaler och vila när man så behöver. Jag har svårt för att sova mitt på dan för då blir jag helt utslagen men att lägga sig en stund och bara slappna av och skingra tankarna gör att jag blir piggare och kan ta nya tag.

 

 

Beth Hart med Caught Out In the Rain. Jag har haft musikklipp med henne några gånger genom åren och hon är en amerikansk sångerska med ett litet stråk i rösten av Janis JoplinÅr 2000 hade hon en hit med låten "L.A.Song" från albumet Screamin'for My supper

   

Martini


#Fitness #Roddmaskinen #Gåbandet #Tyngder #Krattas #Beth

 
 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

5 juli 2017 14:30

Heja dig :D

http://thequeenie.se

Malin wiper

5 juli 2017 15:08

Tack snälla du det kan behövas ;)

Tittar in till din blogg så fort jag hinner

Ha en skön dag
Hälsning
Malin

 
Hebbe

Hebbe

5 juli 2017 18:36

Hej du..Här har det varit en fin dag,blåst en aning,men ingen kall vind..
Ja jag har nog alltid pysslat med lite olika handarbeten sen ungdomen.Tycker det är kul att skapa något med händerna..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

5 juli 2017 21:12

Härligt att dan varit så fin hos dig. Vi fick också bättre väder till eftermiddagen och solen kom fram. Det är Summer Meet i Västerås så det kryllar av läckra veteranbilar.

Vad kul att du håller på med sånt.

Ha det bra
kram

 
Annelie

Annelie

6 juli 2017 06:16

Va bra att du tog hjälp av en PT... så du får DITT träningsschema.
Jag beundrar dig att du orkar med roddmaskinen,,, när jag tränade på gymmet så provade jag roddmaskinen, men det gick inte alls för mina nackskador... :o((

Härligt glad man blir av att det städas och görs fint för fulla segel,,, vi har så ute på våran gård numera,,, men tyvärr inte på stan, där tycker jag det är sällan man ser någon som städas,, skulle behövas ofta.

Kramar om och sköt om dig vännen..

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

6 juli 2017 10:04

Det kändes så skönt att få lite fler träningsmaskiner och han var så duktig på att visa. Roddmaskinen var jobbig i början då A-G och jag startade för 2 år sedan men nu känns det bättre men viss känner jag lite i nacken men jag stoppar direkt när jag känner att gränsen är nådd. Dessutom har jag inga tyngder och då funkar det bättre. Den är rätt tung ändå

Här är det ovanligt rent överallt och inte skräpigt mer än på några fåtal ställen då nån slängt nåt

Sköt om dig själv också
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards