Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 juli 2017

Av Malin wiper - 1 juli 2017 18:00

                              

 


En bit bakom Carlssons på Kajen så finns en liten parkering och där såg vi denna glänsande fina Chevrolet Bel Air från 1956 i går. Det osade "Elvis" om bilen. Jag visar ytterligare några bilar i ett annat inlägg 


  


Här ser ni Tony som har haft denna tjusiga Chevrolet Bel air i 11 år. Han har rustat upp bilen själv och det är beundransvärt. En trevlig kille som min man och jag samtalade en stund med. Bilen är verkligen ett monument över Elvis "The King"



                                                                  


 

Vad säger man? jo Wow! 


 

                                  


 

 

I bakrutan kan man skåda en Elvissamling av både saker och skivor som han köpt av en kille. Han tände belysningen i dessa samlargrejer så det såg så häftigt ut. Kolla in bakluckan där det står "The King"



Så här läckert såg det ut på nära håll innanför bakrutan


 

Andra sidan 


         

Klicka på bilderna så blir dom stora. 


Här passar verkligen en låt med Elvis in och det blir med Linda Gail Lewis och hennes fantastiska musiker. Låten Blue Suede Shoes. Jag fick lite sämre ljudkvalitet på detta klipp men jag tror jag det började blåsa till igen

 

 

                

                                                Atom retro

 

 

 

Fortsättning följer Phu!............................................ 

 

 

#Chevrolet #Tony #Elvissamling #Bakrutan #Linda

Av Malin wiper - 1 juli 2017 13:00



  

Här stod publiken upp hos Carlsson på Kajen och både dansade och klappade händer. Det gick inte att vara stilla för det svängde till tusen. Vilka musiker man blir salig. Jag har gåshud än och har svårt att skaka av mig upplevelsen och vi kommer att försöka se Linda Gail Lewis igen när hon dyker upp inte för långt från oss.  


   

Linda Gail Lewis och hennes musiker var outtröttliga och det hade vi inte nåt emot.. 

 

                                  

 

Här filmade jag Linda Gail Lewis när hon berättade om sitt möte med Elvis och efter det sjöng hon en Elvislåt. Tyvärr fick jag inte med början

 

                                                          

 

   

Här en bild på Göran Carlsson som driver Carlsson På Kajen. Han slöt sig till musikerna efter en stund och spelade jättebra på gitarr         


 

 

 

   

En tjusig tjej som påminde mig om svunna tider ca 50 år tillbaka i tiden. Det känns surrealistiskt och overkligt att tiden gått så fort. Tyvärr hade jag för bråttomt så hon blundade och hunden blev lite suddig men jag tar med bilden ändå. Den är så tidstypisk med bilen bakom henne           


  

Vi stod på en parkering där man sen fick gå över denna gång- och cykelbro ner till Kajen. Som ni ser längre fram så är det helt ny bebyggelse och den har jag fotat lite av förut när vi varit därnere. Det är sån fin utsikt över vattnet och man ser båtar komma och gå. Restauranglivet sprudlar och man ser folk överallt som bara njuter. Vi hade tänkt åka till Västerås i dag också för att kolla festivalen som går in på sin sista dag men vi är helt slutköda så det blir en vilodag och i morgon prickar vi av punkter på vår lista över saker som måste utföras  

                       

 

Det kommer att ta tid att få till alla bilder och jag såg en veteranbil som är lite över det vanliga och den skall få ett eget inlägg 18.00 i kväll.



#Carlsson #Klappade #Linda #Elvis #Göran #Tjusig 

 

Av Malin wiper - 1 juli 2017 08:45



         


Jag hade sån tur så jag fick träffa Linda Gail Lewis före uppträdandet hos Carlsson på Kajen för hon var där tidigt. Det blåste så mycket så mitt hår blev "som en stormvind" men Linda hade hästsvans och väldigt fint blankt hår. Hon var tillmötesgående och behaglig som person så jag kände mig avslappnad. Tyvärr så har min engelska blivit urusel så jag får försöka bättra på den.

 

                                    

 

   

 

Jag fick även autografen och bad om 2 st. Vi åkte sen hem en stund för hon skulle inte uppträda förrens 20.00 och vi var där redan 16.00 men då tog vi en fika och kollade in Carlsson på Kajen. En man höll på att sätta upp musikanläggningen just då                  

 

 

 

Eftersom det var stor festivalyra i helt Västerås så kom det inte så mycket folk som det annars skulle ha gjort men jag tror det var ca 200 men det är ju inte så stort och det är meningen att det skall vara lite lagomt.

 

                                                              

 

   

Jag har undrat länge vem som är Carlsson på Kajen och driver stället. Nu träffade jag på honom och det visade sig vara en trevlig och glad kille. Han spelar dessutom gitarr jättebra och tog plats i bandet efter några låtar. Jag är så imponerad av det lilla Cafét att dom engagerar en massa bra musiker på sommaren så folk kan i det lilla sitta där och mysa och lyssna på härlig musik av alla de sorter                              

 

Klicka här för att läsa om Carlsson på Kajen. Han heter Björn Carlsson                        

 

 


Linda Gail Lewis med Gitarristen Dougie Lawton som är en känd sångare, gitarrist, kompositör och sångtextförfattare. Han kommer ursprungligen från England  men har bott i Sverige i många år. Han har bland annat skrivit låten "I Can Jive" som Jerry Williams fick en stor hit med. Lawton har även varit sologitarrist i Jerrys kompband Roadwork. Han var i ett 30 tal år från 1970 gift med artisten Lena Maria Gårdenäs               



Här ser ni när Linda Gail och hennes musiker kommer igång med första numret inför kvällens konsert ute i det fria. Det svängde så man kunde inte stå still. Allt var en fantastisk upplevelse som jag sent skall glömma. Det blev rätt bra ljud på mitt filmklipp men det är ännu bättre live och folk njöt som bara den 


 

Man fick se mycket nostalgi, retro, veteranbilar mm


En sån här tvättbräda får man släpa med sig till toaletten. För på den hänger toalettnyckeln, så fiffigt..  och kul. Hon som håller upp brädan är en ur den duktiga personalen på stället                       



  

Här ser ni henne och en man ur personalen då dom står och steker färsk strömming som man får beställa 


  

Min man beställde och han sa att det var makalöst gott. 


  


Här ser ni Snygga och ungdomliga Linda igen som hade sån enérgi och spelade massor av låtar innen dom tog paus. Hon verkade outtröttlig och hade ett knivskarpt intellekt


 

Fortsättning följer med både mer musik, bilder, veteranbilar mm. Have a nice day 

 

 

#Linda #Carlsson #Autografen #Festivalyra #Gitarr #Dougie #Svängde #Nostalgi #Tvättbräda #Strömming #Ungdomliga                           


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards